Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
oldtimersmc skrev:Jag höll nog på 12 timmar men då hade jag inte min guid att följa så skulle jag göra det en gång till så skulle det gå betydligt snabbare och då har jag mekat ganska mycket och har bra med verktyg, dock ingen 4-pelarlyft.
Va en här på forumet som hävdade att han bytt på 2 timmar med hjälp av sin brors lyft (antar att han även använt en större skärbrännare och skurit bort motorn och allt framför torpedväggen...
Men volvo vill ha 7-8k så det säger en del om magnituden på jobbet.
MEN det går och för de pengar man sparar på attgöra det själv så kan man köpa roligare saker.
Oj mekandet i sig,är nog inga problem. Problemet är min dåliga rygg. Om det tar flera timmar
av oldtimersmc
Du får dålig rygg av det då mekarställningen sällan blir ergonomiskt riktig=idiotkonstruktion.
Användarvisningsbild
av snepo
oldtimersmc skrev:Du får dålig rygg av det då mekarställningen sällan blir ergonomiskt riktig=idiotkonstruktion.
Ja misstänkte det. Klarar ungefär en timme,böjd under en motorhuv. Så detta jobb blir att lämna till verkstad. Om det behövs
av oldtimersmc
Ja det är fan...
Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]