Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blockqoute
Ska snart köpa ett nytt slutrör till min V70 och undrar om de slutrör som finns på Biltema är något att ha eller om man ska satsa på något som är lite dyrare (och kanske bättre)?
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Jag har tydligen ett slutrör som är inköpt på biltema & det ser ok ut (det kostar ju lite & ingenting). Men, om du vill ha riktigt snygga grejer så kolla in denna tråd: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... sc&start=0

där Thomas J monterat grymt snygga slutrör(kolla bilderna & sista svaret av Thomas J.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Och det ser ut att hålla och hålla färgen?

Jo, jag såg den, den var riktigt saftig den. Men tror inte jag har orken eller kunskapen för att bygga det så där. Klämmer nog bara på något som inte ser svart och tråkigt ut bara :lol:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ja, so far so good..... skulle det inte hålla färgen så är det ju inte dyrt att efter ett tag byta ut det (Biltema röret). Att sätta dit det är ju trots allt gjort på några minutrar.
Användarvisningsbild
av ER
Men ljudnivån blir ju därefter då han Tomas J inte har slutburken kvar utan enbart den smäckra långa främre burken.
Enda slutröret modell enkel jag själv varit nöjd med och som inte rostat sönder på ett efter annat sätt efter ett antal vintrar är Volvos eget "Big" till S60.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Samma tanke som jag hade. Kör nog på det och går det för fort innan det är dags att byta kanske man kan kosta på sig lite extra så man slipper hålla på att jävlas allt för ofta :lol:
Användarvisningsbild
av vetten
Min erfarenhet av Biltemas slutrör är att dom är av sämre kvalité dom har väldigt lätt för att rosta men å andra sidan är dom ju så billiga att man kan byta varje år.

vetten
Användarvisningsbild
av Nicke73
Tjena

Mitt rör för 79:- från Biltema har jag haft över ett år nu tror jag och det har varken rostat eller är svårt att få rent när man tvättar o lägger man på lite vax för hand så blänker det så fint så...

Så jag e nöjd med mitt rör iallafall....

Kolla in hur det ser ut i mitt garage jag har art nummer där också

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=7388

/Nicke
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Ah men det där såg ju bra ut, blåser på med ett från Biltema då. Man är ju som sagt inte bunden till det livet ut, så blir det bara skit av allt kan man ju byta.
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Tänkte bara lägga upp en bild på hur det såg ut med det gamla slutröret. Ska sätta ditt ett från Biltema till helgen och tänkte lägga upp en bild på det efter det.

Bild
Senast redigerad av 2 Blockqoute, redigerad totalt 0 gång.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]