Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SundanceKid skrev:
Rattfrossa skrev:
kmi skrev:https://volvobil.se/foermaansbil/prelim ... nformation

Ger en bra bild kring leveranstid
Bra sajt, men vart har S90 tagit vägen?
Vem vill ha S90 liksom.
Jag :lol:
Rattfrossa skrev:
Pekå skrev:Ser helt ok ut, skulle du vilja för utseende sätt på ett par 21 tum ur egen plånbok så har du en riktigt snygg bil för en bra peng.
Det är just det som är planen :) Har någon tips på snygga 20/21-tummare? (Utöver originalhjulen som väl ligger närmast till hands.)

Dom här tycker jag är okej. Det är 20" kopier som även finns på xc90n. Har även sett att dom finns på blocket.
Bilagor
IMG_0213.PNG
IMG_0213.PNG (759.11 KiB) Visad 613 gånger
Idag kom min bil och jag är jättenöjd såhär långt!
Volvo S90 D4 aut Inscription Chrystal white-metallic. Blonde läder WA00 och metal mech.. vit vit och vit :D

Extrautrustning:
Carplay
Diffuser
Panoramaglastak/Taklucka i glas
Sensus Navigation
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas o WRG
Slutrör
Bilagor
L1000497.jpg
L1000497.jpg (753.98 KiB) Visad 586 gånger
L1000506.jpg
L1000506.jpg (676.04 KiB) Visad 580 gånger
L1000508.jpg
L1000508.jpg (683.99 KiB) Visad 594 gånger
kakan20 skrev:
liketlever skrev:Någon som vet om volvo kommit med funktionen som tyskarna har. Att parkeringljuset börjar lysa när man låser upp bilen samt att det lyser en stund efter man låst.?

Hoppas det för jag tycker det är fränt ☺
Det ska finnas på SPA bilarna.

SPA??
liketlever skrev:
kakan20 skrev:
liketlever skrev:Någon som vet om volvo kommit med funktionen som tyskarna har. Att parkeringljuset börjar lysa när man låser upp bilen samt att det lyser en stund efter man låst.?

Hoppas det för jag tycker det är fränt ☺
Det ska finnas på SPA bilarna.

SPA??
Scalable Product Architecture, dvs plattformen för 90-serien.
Senast redigerad av 1 Gorban, redigerad totalt 0 gånger.
jg1976 skrev:Idag kom min bil och jag är jättenöjd såhär långt!
Volvo S90 D4 aut Inscription Chrystal white-metallic. Blonde läder WA00 och metal mech.. vit vit och vit :D
Wow! Pangsnygg bil! S90 växer på mig, det gör den!
jg1976 skrev:Idag kom min bil och jag är jättenöjd såhär långt!
Gratulerar! Den är riktigt fin. Det ser ut som du har valt bort B&W. Har du haft möjlighet/tid att skaffa dig en uppfattning om ljudet i sitt standardutförande än och om "ja", vad tycker du om det?
grillchips skrev:Wow! Pangsnygg bil! S90 växer på mig, det gör den!
Håller med dig. Den har växt från att, för mig, ha varit helt ointressant. Med Chrystal white met och de svarta kontrasterna i inredningen så ser den verkligen elegant ut.
Australopithecus:

Gällande ljudet så valde jag bort B&W. Testlyssnade i ett demofordon där det skorrade i sidodörrarna i den testbilen, nej tack!
Var rädd när jag fick bilen att det skulle vara "tunt" men icke, min uppfattning såhär långt är att ljudet är helt ok. Jag är rätt kräsen med ljud i övrigt, med Da-omvandlare och dyra högtalare i hemmet..
Inte haft tid att testa alltför mycket, men jag blev positivt överraskad. Då är det heller ingen baslåda då det tillvalet inte fanns när jag beställde...
Vet någon om leveranstiden påverkas av att byta färg? Ligger på v5 nu och har fått för mig att jag ska byta bort Bright Silver efter att jag läst lite kommentarer här på forumet. Bilen är en V90 R-design.

Har inte varit och kollat på V90 live så det ska jag självklart göra, men om ni vet att det innebär en försenad leverans kan jag lika gärna skita i det
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 48

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]