Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
leiwi skrev:
Torparn12 skrev:Tackar men hittar inte radera felkoder, att det ska vara så svårt att hitta det. Rövgrillen hittade jag nu.
Hämta manualen för vida här :D :D

http://www.oemscan.se › vida › vidamanual
Eller en länk som fungerar :wink:
http://www.oemscan.se/vida/vidamanual.pdf
av Truckdoktor
Bild
Min är installerad å klart, men VIDA hitta tydligen inte min DICE, som det är i installationsvideon... Har ni ideer?

P.S.: Det hela går på Win7, SP1 64-bit. Startade den på Firefox, eftersom den visas bara en vit bild på IE10.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Truckdoktor
Första bekymmer fixad. Var inställning till Internetexplorer. Nu kan jag iaf. leka med Vidafunktioner. Nu är det bara få igång Dice:n.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

P.S. fixad o klart. Bara lära sig programmets funktioner nu.
Användarvisningsbild
av Jackson75
kniifen skrev:Har beställt en jag med nu. Bara att vänta. Blev den här. http://www.aliexpress.com/item/Highly-R ... .56.aEf1d1
Beställde denna och fick den nyss, dock är medföljande DVD skivan skadad så inte läsbar på ett ställe. Typiskt! :evil:
Är det någon av Er andra som köpt exakt denna , som skulle vilja dela med sig av innehållet på DVD'n, VIDA 2014 D ?

Jag har kontaktat säljaren men utan mindre tro att de fixar detta.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Jag fick igång VIDA på en Win7 Pro-64bit maskin.
Drivrutin till DICE installeras utan bekymmer, dock kan jag inte se något "Communication tool" alls i VIDA.
har även kört Communication test i DICE toolet utan problem.
Frågan är om Internet Explorer 11 funkar ihop med VIDA ?
Har bara kört IE 8 innan.
av emastar
Lagom till att jag fick hem dice + vida så gav bilen upp och är iväg skeppad. Så nu har jag ingen användning för grejerna och hann aldrig testa dom heller...
Användarvisningsbild
av akterspegel
Jag fick hem min igår och försökte installera på en win10 burk men då klagade programmet under installationen på att jag inte har win7. Finns det någon väg runt detta eller får jag göra en ny win7 installation på en separat disk så jag har till vida?
Användarvisningsbild
av P210
akterspegel skrev:Jag fick hem min igår och försökte installera på en win10 burk men då klagade programmet under installationen på att jag inte har win7. Finns det någon väg runt detta eller får jag göra en ny win7 installation på en separat disk så jag har till vida?
En "virtuell" installation med tex. gratisprogrammet WMware rekommenderas, då kan du installera valfritt Windows i en egen miljö som du kör i eget fönster, isolerat från värdmaskinens uppdateringar och andra installationer som kan förstöra den känsliga miljö som VIDA behöver med rättt version av MS-SQL etc.
Samtidigt smidigt att spara en kopia på den enda filen som läggs på disken av WMware, lätt att flytta till en annan dator så man slipper göra om allt nästa gång du byter dator, klona till kompisen mm. Sparar du även en kopia direkt efter att windowsinstallationen är klar kan du pröva installera VIDA och alla tillägg tills du känner att det är stopp, sedan kopierar man in backupen igen och kan starta om på en ny oförstörd windowskopia på under fem minuter, sparar mycket tid om det strular...
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 241

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]