...

Moderator: Moderatorer

Liten bonusvideo med dagens snökaos... även om jag gav upp och inte åkte hela vägen in till stan när jag hörde att det tog 2-3 timmar från Kista fram till Klarastrandsleden.

[youtube]FUMaPLxSxYg[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=FUMaPLxSxYg
joel80 skrev:Liten bonusvideo med dagens snökaos... även om jag gav upp och inte åkte hela vägen in till stan när jag hörde att det tog 2-3 timmar från Kista fram till Klarastrandsleden.

[youtube]FUMaPLxSxYg[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=FUMaPLxSxYg
Det tog drygt dubbelt så lång tid som vanligt att "cykla" till jobbet igår eftersom jag var tvungen att gå minst halva sträckan. Inga cykelbanor var snöröjda, inte några av de mindre gator jag trafikerar heller.
Hem gick det lite bättre eftersom fotgängare trampat upp stigar som jag kunde cykla på. En fjärdedel var jag tvungen att gå i alla fall.
I morse var de flesta cykelbanorna och de större gatorna snöröjda. Dock varken "vår" gata eller någon av trottoarerna i närområdet.

Snön skulle dra norrut sedan, snöar det hos dig nu?

Så här såg cykeln ut när jag skulle cykla hem:
Bild

När jag kom hem sopade jag av bilen:
Bild
Spoiler »
Men det räcker väl med att köra dieselvärmaren så ska väl bilen vara snö- och isfri? Bild Bild Bild Shit vad mycket snö!

Skickat från min OnePlus 3
iDet snöade bra mycket i Gävle igår också. Inte riktigt 4dm, men dryga två, kanske tre, kom det under dygnet. Snöslungan fick åka fram i allafall. :)
Ikväll har det bara kommit lite småflingor, nån centimeter kanske. Snöar inte nu.
Usch.. -4 här.. Betydligt trevligare.. Men från söndag ska det bli varmt en bra bit upp i landet.. Gissar på att det mesta försvinner då.. Lite synd när det nu ändå kommit..
Intressant, igårkväll var det plusgrader och riktigt blött ute, idag är det minusgrader och därmed SNORHALT.
Tur att jag ska hämta dubbdäcken idag.

Föredrar definitivt några minusgrader och rejält med snö än det som komma skall...
Det är just förändringarna som är frustrerande. Visst, najs med snö men måste det komma 40cm på samma dag?! Lite mindre mängd gör att snöröjningen osv funkar och det är lika vackert ändå.
Lövet skrev:Det är just förändringarna som är frustrerande. Visst, najs med snö men måste det komma 40cm på samma dag?! Lite mindre mängd gör att snöröjningen osv funkar och det är lika vackert ändå.
Jag skyller på mina utländska doktorander, de vill ha mycket snö och de har bättre kontakt med han som tillverkar snön. :wink:
Inshallah
  • 1
  • 323
  • 324
  • 325
  • 326
  • 327
  • 356

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]