Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexxelax
Jag undrar ifall man kan kopiera en nyckel utan att behöva betala den höga summan som volvo vill ha.

Vill kopiera chip + fjärr

Kan någon annan än volvo kopiera nycklar?

Kan man använda en bilnyckel till en annan bil för att kopiera istället för att köpa en helt ny nyckel från volvo?

Vad skulle endast en programmering gå på då?

Bilen är en S60 från 2002
Användarvisningsbild
av wissel
Nej VolvoÅF måste lägga in den i sitt system.
Finns några som kan utöver men då måste du nog skicka din CEM enhet också.
Men leta fram KIR från Kina med nyckelämne,och kretskort med PINkoden.
Slipa nyckeln hos en nyckelfirma vilken som helst. Dom kopierar nyckelämnet bara, 250:- ca.
Ta sedan rubbet till Volvo ÅF.

Hos Alieexpress kan du börja leta.
Jag köpte 3 KIR för 120:- där men dom var det inte kretskort i. Men inga större pengar i Kina för kompletta KIR.
Programmering hos volvoÅF vet jag inte vad dom tar, men kanske 1500:- ???
Sök här på forumet på KIR. :D
av Alexxelax
wissel skrev:Nej VolvoÅF måste lägga in den i sitt system.
Finns några som kan utöver men då måste du nog skicka din CEM enhet också.
Men leta fram KIR från Kina med nyckelämne,och kretskort med PINkoden.
Slipa nyckeln hos en nyckelfirma vilken som helst. Dom kopierar nyckelämnet bara, 250:- ca.
Ta sedan rubbet till Volvo ÅF.

Hos Alieexpress kan du börja leta.
Jag köpte 3 KIR för 120:- där men dom var det inte kretskort i. Men inga större pengar i Kina för kompletta KIR.
Programmering hos volvoÅF vet jag inte vad dom tar, men kanske 1500:- ???
Sök här på forumet på KIR. :D
Okej, Tack ska kika på aliexpress och se om man hittar någon nyckel därifrån, allt kommer ju ändå därifrån så det borde inte vara så svårt.
Det är programmeringen som är nog det viktigaste och 1500kr låter för mycket om man står för material själv.

Har sökt massor och mejlat alla olika låssmed men fick bara svar från en och dom kunde inte hjälpa till.

Pratade med bilia och dom ville ca 3000kr tot för omprogrammering och nyckel
Användarvisningsbild
av wissel
Kan inte priserna, men du har kanske tänkt dig den gamla nyckeln med separat Dosa?
Jag pratar om KIR med utfällbart nyckelämne.
Priset på programmering är jag väldigt osäker på.
Jag gick till Söderlås här i Hökarängen, dom fixade det utan problem, men då endast nyckeln och inte
inprogrammering av Transpondern i nyckeln.
av andersuw
Se här:

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=12453

Möjligen säljer inte Volvo oslipade nyckelämnen längre utan bara färdigslipade nycklar. Kanske kan man som wissel antyder hitta nyckelämnen annorstädes.
Användarvisningsbild
av wissel
andersuw skrev:Se här:

Möjligen säljer inte Volvo oslipade nyckelämnen längre utan bara färdigslipade nycklar. Kanske kan man som wissel antyder hitta nyckelämnen annorstädes.
Jajamensan, lätt som en plätt. Dom kommer olimmade så dom är lätta att hantera. :D
av Alexxelax
wissel skrev:Kan inte priserna, men du har kanske tänkt dig den gamla nyckeln med separat Dosa?
Jag pratar om KIR med utfällbart nyckelämne.
Priset på programmering är jag väldigt osäker på.
Jag gick till Söderlås här i Hökarängen, dom fixade det utan problem, men då endast nyckeln och inte
inprogrammering av Transpondern i nyckeln.
Nja alltså den nyare modellen är ju mycket finare och mer praktisk än den 2 delade nyckeln, men huvudsaken är att få en reservnyckel.

Okej då vet man ett säkert ställe som slipar, många verkar inte göra det
av Alexxelax
andersuw skrev:Se här:

Nu skäms jag att jag inte hittade den tråden, tack för länken.

Med nyckelämne, menas själva bladet? Jag har en blank sån, men problemet är just det elektroniska biten då det verkar bara vara volvo som fixar de. I länken du skicka så kan man använda en beg nyckel men man måste ha en PIN kod men volvo sa att det fortfarande inte går utan måste vara en helt ny.

Men är det någon som vet hur en sån PIN kod lapp ser ut så man vet vad man ska leta och fråga efter?
Användarvisningsbild
av wissel
Transpondern ligger inuti nyckeln o den har inte koden tryckt på sig.
Jag har aldrig sett en sådan lapp om Transponderns PIN. Någonstans i trådarna finns
uppgifter om art.nr eller vad Transpondern heter typ " JSJ3466" fast detta var ett fejkat nr nu.
Finns säkert att köpa på Elfa om du bara får fram numret.
Sök så hittar du det säkert här eller på SVXC. Men troligen billigare att köpa rubbet på nätet.
av Alexxelax
wissel skrev:Transpondern ligger inuti nyckeln o den har inte koden tryckt på sig.
Jag har aldrig sett en sådan lapp om Transponderns PIN. Någonstans i trådarna finns
uppgifter om art.nr eller vad Transpondern heter typ " JSJ3466" fast detta var ett fejkat nr nu.
Finns säkert att köpa på Elfa om du bara får fram numret.
Sök så hittar du det säkert här eller på SVXC. Men troligen billigare att köpa rubbet på nätet.
Som jag förstått det så ska det vara fjärren som behöver PIN kod för att programmeras om och inte själva chippet till startspärren utan den ska gå och programmera utan PIN men enligt volvo så måste det vara ett nytt och kan inte använda en begagnad.

Men ska kolla runt lite och återkommer med svar på lösningen om en sådan finns

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]