Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Letade i de olika tråden men hittade inte något om min fråga (om jag kollade rätt...). jag har en V70 D5 från slut 2006. Flera gånger fick jag meddelande "MOTORSERVICE ERFORDRAS". Min verkstad fixade flera gånger så att det var bort. Nu är bilen helt ok enligt dem men fick jag meddelande igen. De talas ofta en plastgrej som finns under motorhuvudet och kontrollerar bränsle m.m. Vet tyvärr inte vad det kallas. Kollade hjulet idag och nedre delen har losnat igen... Tröttnar av bilen. Varför finns denna grej och kan det inte ersättas med något som håller längre? Nu ska jag åka till verstad igen och hoppas att de kan fixa det enkelt. Bifoga bilder då jag vet inte vad det kallas. Hörde när jag hade köpt bilen från verstand att det ofta fanns problem med det.
Bilagor
v702.JPG
översikt motor
v702.JPG (446.1 KiB) Visad 338 gånger
V701.JPG
detalj motor
V701.JPG (491.02 KiB) Visad 336 gånger
Hej!
Ja detta är ett mycket vanligt fel.
Det ska tydligen finnas en rep sats på volvo för detta, men när jag försökte få tag i en för några veckor sedan så hittade inte reservdelskillen denna. Han var osäker på om den hade utgått?
Så det blev att göra en annan lösning, då jag inte är sugen på att byta virvelspjäll.

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]

Sverige är som bekant extremt duktigt på[…]

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]