Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Zimow
Hej, volvon min vill inte starta. Den går på tändningen och går runt men den vill inte få någon gnista. Har bytt vevaxelsgivaren då många sa att de kunde varit problemet men ack ingen tur där. Har även kollat så att de kommer soppa fram till motorn (slangen alltså) har även tagit ut ett tändstift och märkt att de inte var blött? Vad finns de mer att felsöka? :(
Användarvisningsbild
av JGN248
Zimow skrev:Hej, volvon min vill inte starta. Den går på tändningen och går runt men den vill inte få någon gnista. Har bytt vevaxelsgivaren då många sa att de kunde varit problemet men ack ingen tur där. Har även kollat så att de kommer soppa fram till motorn (slangen alltså) har även tagit ut ett tändstift och märkt att de inte var blött? Vad finns de mer att felsöka? :(
Hej!

Hur har det gått för dig? Synd att det inte löste sig med vevaxelgivaren - som det gjorde för mig. Köpte du en begagnad eller ny?

Har du provat med att köra hela felkodsprogrammet?
http://mekbiten.se/Egna_dokument/felkoder_940.pdf
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]