Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
Delar din åsikt... MINST 5månader om året med vinterdäck... då skall de vara snygga!
av linnnet
Ringde just säljaren och bytte fritionsdäck mot dubbdäck. Efter att ha glidit runt i villakvarteren skridskostyle idag med mina friktionsdäck fick jag nog.
av lobbysleeper
Någon som har PLUS-konto, som kan/har läst aftonbladets sågning(?) av privatleasing?
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/ar ... easer=true

Är det bara klick-bete? Eller står det något vettigt? Nackdelarna inget annat än det som hittills nämnts i denna tråd?
av SundanceKid
Vad dyrt det är med privatleasing . Kör leasing på bolaget hamnar inkl allt 3000kr. V90 t5r design med extra allt.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
av linnnet
SundanceKid skrev:Vad dyrt det är med privatleasing . Kör leasing på bolaget hamnar inkl allt 3000kr. V90 t5r design med extra allt.

Då antar jag att du bara menar förmånsvärdet och helt bortser från själva leasingkostnaden som bolaget betalar?
av Lövet
Ja det lär inte vara samma förutsättningar direkt ;-)
av KrilleW
SundanceKid skrev:Vad dyrt det är med privatleasing . Kör leasing på bolaget hamnar inkl allt 3000kr. V90 t5r design med extra allt.

Det är inte en rättvis jämförelse. Den totala kostnaden för din leasingbil är knappast 3000kr bara för att ditt förmånsvärde hamnar där.
av KrilleW
lobbysleeper skrev:Någon som har PLUS-konto, som kan/har läst aftonbladets sågning(?) av privatleasing?

Är det bara klick-bete? Eller står det något vettigt? Nackdelarna inget annat än det som hittills nämnts i denna tråd?
Det är det gamla vanliga, att det blir dyrt om du kär fler mil än avtalet, att du har sämre konsumentskydd vid fel på bilen, att du inte kan göra avdrag på skatten för låneränta etc.
av oykkh
KrilleW skrev:
lobbysleeper skrev:Någon som har PLUS-konto, som kan/har läst aftonbladets sågning(?) av privatleasing?

Det är det gamla vanliga, att det blir dyrt om du kär fler mil än avtalet, att du har sämre konsumentskydd vid fel på bilen, att du inte kan göra avdrag på skatten för låneränta etc.
Ja exakt. Den där vanliga skräms grejen dom kör med. Är väl ganska klart, kör man mer än det man har i avtalet så får man betala osv.. visst finns det ett par punkter man ska kolla upp noga som tex garanterat restvärde, normalt slitage. Vad det kostar att avbryta sin leasing och möjlighet att byta under sin period till en annan bil om man vill..

sen att alla som säger att det är så dyrt att privat leasa är ju lite fel. Vissa tycker det är helt ok att betala 8-9000kr i månaden. Vissa tycker det är dyrt redan vid 2000kr i månaden.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av Lövet
En del har rätt spännande sätt att räkna vad sin bil kostar har jag märkt. Att exempelvis bortse från den faktiska värdeminskningen och istället ta avbetalningen som kostnad som man ser i vissa trådar är rätt spännande :-S Klart privatleasing framstår som dyrt då.

Just nu vill jag nästan påstå att det är billigare med privatleasing än kontantköp eftersom det råder krig mellan generalagenterna att få ut privatleasingbilar på marknaden.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.