NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det har ramlat ned ett parkeringstillstånd mellan rutan och panelen framför instrumentbrädan. Tyvärr har den sjunkit så djupt så att det går inte att nå eller känna plastbiten längre (uppifrån) så jag antar att jag måste ta bort den där panelen för att komma åt.

Hur tar man ned den på bästa sätt?

Jag ska göra ett sista desperat försök med damsugaren men jag tror inte att det kommer att gå
Derank skrev:Bara en tanke. Men är det inte enklare att beställa ett nytt?
Nej. Det är enklare att ta en slägga och krossa rutan och ta fram det den vägen än att få ett nytt tillstånd. Jag hade dock tänkt mig en diskretare metod än så :)
På sätt och vis löste dammsugaren det hela, dock inte som dammsugare.....

Det långa smala möbelmunstycket funkade dock fint som bräckjärn mellan ruta och panel vilket gjorde att jag kunde pressa ned panelen och på så sätt få syn på tillståndet. Sen var det "bara" en fråga om att få grepp på det hela och dra upp tillståndet
MatsO skrev:På sätt och vis löste dammsugaren det hela, dock inte som dammsugare.....

Det långa smala möbelmunstycket funkade dock fint som bräckjärn mellan ruta och panel vilket gjorde att jag kunde pressa ned panelen och på så sätt få syn på tillståndet. Sen var det "bara" en fråga om att få grepp på det hela och dra upp tillståndet
Så det löste sig alltså! Vad bra :)

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]