Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linnnet
Intressant. Vet inte om jag skulle kunna ta hand om 18" på vinterdäcken då vi ofta går emot trottoarkanterna som är maskerade av snö.
Var går gränsen på en XC60 när fälgarna 'klarar' normala trottoarskanter utan fälgern går emot kanten? 17" klarar det ju garanterat - frågan är om man nuddar med 18" eller om man måste upp på 19"?
av linnnet
Helblodsprinsen skrev: Helvete det tänkte jag inte ens på när jag beställde min XC60 (ej privatleasing dock). Kommer få extremt fula 17"...
Pangea?
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Helblodsprinsen skrev: Helvete det tänkte jag inte ens på när jag beställde min XC60 (ej privatleasing dock). Kommer få extremt fula 17"...

Fråga åf om du kan få byta mot ett litet pristillägg, gjorde så på min v70. Gick från 16"->18"..
Senast redigerad av 1 AndreasThn, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
linnnet skrev:
Pangea?
Tippar på seigin, se till att byt om det går. .själv glömde jag totalt bort det.
Användarvisningsbild
av Derank
Gött, själv håller jag på att leta några vettiga 17" fälgar men det tar emot att lägga pengar på 17", men Seigin är bara för trist så de måste bytas ut.
av grålle1
Segin var det som ingick för mig, men fick Leda istället för några hundra extra... lätt värt det, Segin är bedrövliga i min smak.... Tror inte 18" är någon risk att skrapa mot trottoarkant, är väl typ 60-profil!?
av KrilleW
Jag skulle säga att Segin garanterat är lättare att göra rena än Leda. Segin är en enkel fälg med platta ekrar. Leda har en hel del skrymslen.

Däremot så tycker jag att Segin är så förbannat fula. LEDA höjer utseendet avsevärt mycket. Argument som "skit samma, det är ju bara vinterhjulen" är ju befängda i ett land som har vinter halva året :lol:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 22
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]