Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Är ju lite svårt att missa då de två portarna ser olika ut, skall kolla rubbet as soon as
av oldtimersmc
Går inte om man så vill att koppla fel vid boxarna port 2 är dubbelt så lång som port ett har även kollat så att inga stift är krökta.
av oldtimersmc
Kollat med Helmiabil och de skulle ha 1145 för att ladda om programvaran.
Men skall dubbelkolla innan så att alla tåtar sitter där de skall.
Min lokala bilfirma lämnade inte ens ett pris...
Användarvisningsbild
av Funk
oldtimersmc skrev:Är ju lite svårt att missa då de två portarna ser olika ut, skall kolla rubbet as soon as
Ja men att alla stift är intakta är svårare att se, samt frågan om vad som händer med minnena i boxarna om det tas isär innan allt verkligen "somnat".
Vid batteribyte eller batteriproblem så är det ju aldrig problem ens om batteriet stått tomt i veckor, så det är rimligtvis beroende på "något annat".....och "något annat" är i det här fallet troligen isärtagna kontakter.

/Thomas
av oldtimersmc
Har inte "tagit isär" någon box utan lossat på snabbkontakterna och det vore väl fan om det inte skulle gå. Stifterna är intakta och kopplingarna är konstruerade så att det inte skall gå att sätta ihop dem fel spänns på plats med hjälp av en bygel och styrstift.
Och somnat tja det tog väl någon timme innan jag lossade dessa kontakter då det så att säga fanns annat att lägga energi på innan så om de inte är pigga som 5 åringar på kvällen så sov de djupt.
Användarvisningsbild
av Funk
Frustrerande utan tvekan. Felet verkar vara okänt, jag har kollat med flera som jag litar på och dessa hanterar precis som jag ganska ofta Volvobilar som varit strömlösa till och med under längre tider, och ingen har ens hört talas om något liknande. Det som skiljer sig är just lossandet av kontakterna.

/Thomas
av oldtimersmc
Har hanterat massor med elektronik i olika former byggt ett antal datorer mm och aldrig stött på en enda komponent som slutat röka bara av den anledningen att man har kopplat ur dem, Kondensatorer kan vara lite ilskna men det fins inget av den magnituden i sådanahära komponenter.
Systemet stänger ner sig nästan omgående och när man rycker minuspolen så kan du hantera grejerna i princip omgående.
Folk har alltför stor respect för datakomponenter, förr så var det tokviktigt att använda "avjordningsarmband" när man grävde i datorer.
Jag brukar lägga ikull min tower ta bort ena sidan och köra ett varv med dammsugaren alt ner i garaget och blåsa ur den med tryckluft.
Har gjort så med alla mina datorer de senaste 25 åren utan att några problem.

Skall försöka att låna en Vida i morgon kväll så får jag se om det visar ngt mysko farthållaren funkar iaf :D
Användarvisningsbild
av Funk
Jag hoppas det ordnar sig, och ser fram emot att höra vad det var..

/Thomas
av oldtimersmc
Funk skrev:Jag hoppas det ordnar sig, och ser fram emot att höra vad det var..

/Thomas
Tack!
Min vän är på en tur till Tyskland och hämtar en tunna whisky (BOX)= bland de bästa som har producerats i den vägen lagrats i ekfat utomhus vid Ångermanälvens strand 30 minus på vintern o 30 plus på sommaren ger en smak som slår det mesta.
Hämtas i Tyskland av skatteskäl.
Så får vänta med vida tills på söndag em
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012