Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
StefanN skrev:Det är helt annan kvalitet.
Som jag misstänkte, betydligt skönare än standard-dito...
av petegbg
fjohan82 skrev:
StefanN skrev:Det är helt annan kvalitet.
Som jag misstänkte, betydligt skönare än standard-dito...
Går det att välja till det till stolarna utan att välja hela Inscriptions paketet?
Det går inte att bygga det på hemsidan, men tänkte att det kanske går att ändra med säljarens hjälp.
Jag har exempelvis svart ratt och rattställ men i övrigt ljus inredning i min nuvarande bil. Det går inte att välja på hemsidan.
av andersuw
fjohan82 skrev:Är klädseln som ingår i Inscription bättre? Var och kikade på en XC60 som hade denna klädseln, riktigt skön stol att sitta i.
Vackert att titta på och skönt att ta på är det onekligen. Hållbarare vet jag däremot inte. Se här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Klädseln på sitsarna fram på min V70 -15 är vid det här laget utbytta på garantin (efter bara ca 500 mil). Men jag kan efter ca 800 mil ytterligare redan se tendenser till att problemet är på väg tillbaka, särskilt på förarsidan förstås. Troligen är detta bara att försöka leva med.
av andersuw
Lite osäker på vad du menar med "nya klädseln". Det jag har är den sista generationen av V70 Inscriptionläder (även sista årsmodellen; det fanns inte Inscription till Classic). Men problemet var/är i vart fall inte att någon söm spricker utan att lädret tenderar att rynka/vecka sig på ett föga estetiskt sätt där fram, främst på det sitsbolster som är närmast dörren. Det verkar i sin tur hänga ihop med att lädret töjer sig och/eller stoppningen ger sig så att klädseln inte längre sitter så tajt som den borde.
av Rudolfs
Båda sätesklädslarna skulle bytas på min v60 när jag sålde den, Förar stolen började bli sliten efter 1000mil redan, Vilket var ungefär 4 månaders ägande, Körde 8 mil om dagen då, så det var inte en massa i och ur klivningar.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]