Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blockqoute
Okej, klart en lösning det med. Finns det passande pluggar eller ska man skaffa fram en egen?
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Och denna kan man sätta fast även om man bara tar bort torkaren framifrån? Fick för mig att det skulle sticka fram en pigg då? Och då ser dessa inte ut att passa.
Användarvisningsbild
av #27
Blockqoute skrev:Och denna kan man sätta fast även om man bara tar bort torkaren framifrån? Fick för mig att det skulle sticka fram en pigg då? Och då ser dessa inte ut att passa.
Om du ska montera dom så får du plocka bort torkarmotorn :cry:
Användarvisningsbild
av Blockqoute
#27 skrev:Om du ska montera dom så får du plocka bort torkarmotorn
Säker på detta, har för mig att jag såg någon guide eller liknande när någon skulle byta framlyktor på en V70, då var man tvungen att ta lös hela framkjolen och då först ta lös torkarna utifrån. Hittar den naturligtvis inte men... :???: Men du kanske menar att annars tycker inte Bilprovningen om det?
Användarvisningsbild
av greeeken
Blockqoute skrev:
#27 skrev:Om du ska montera dom så får du plocka bort torkarmotorn
Säker på detta, har för mig att jag såg någon guide eller liknande när någon skulle byta framlyktor på en V70, då var man tvungen att ta lös hela framkjolen och då först ta lös torkarna utifrån. Hittar den naturligtvis inte men... :???: Men du kanske menar att annars tycker inte Bilprovningen om det?

Nu gjorde jag det inte själv så jag vet inte.
Men när man läst så måste man ta loss frånten för att ta bort torkarna.
Det blir mkt snyggare utan torkarna på.
Användarvisningsbild
av Loner
För att ta bort motorerna måste fronten bort,, och lyktorna med för den delen.

Men det är gjort på under en timme...

/L

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]