Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Jag har en XC70 Classic 2016 som skärmen(den mittmonterade 7" sensus monitorn) ballade ur på igår morse. När jag startar bilen kommer volvo loggan upp, men efter det blir den full i "störningar", grå aktig. Spelar ingen roll vad jag trycker på, radio, telefon osv.

Dock så syns värmen till stolarna längst ner på skärmen. Detta låg kvar hela dagen i går trots att bilen stått avslagen i flera timmar. I morse när sambon åkte iväg var det likadant.

Kan det vara ide på att koppla från batterierna eller är det Volvo verkstaden direkt för att slippa krångla? Är ju garanti på bilen så klart...
Användarvisningsbild
av Perra83
Ring verkstaden i första hand.
Prova att koppla ifrån batteriet. Då kan du samtidigt montera snabbkontakter till en smartladdare typ Ctek för framtida enkel underhållsladdning.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Har precis talat med min pst, tidigst om en vecka kan dom kolla på det... Lite lång tid att åka utan radio/sensus osv. Får prova en norsk reset i kväll så får vi se. Han ville dock att jag skulle ta bild på skärmen för felsökningen längre fram.

Har paff för hela kylaren på våra[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]