Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Översta raden syftar på vad som sitter i den extra helljusstrålkastaren när huvudljuset är Xenon/Xenon med ABL.
Om du istället har halogen som både halvljus och helljus, då gäller nästa två rader.

Såvitt jag har förstått vill man inte ha Xenon i ett ensamt helljus, eftersom det tar längre tid att tända. Men det är vad jag har hört. Jag har inte provat.
har kört med H7 75w xenon i originalstrålkastarna på morsans -14 och de fungerade hur fint som helst. (nu ska dom in i en -16 xc70) Lyser aldrig sämre än H7 halogen gjorde från första sekunden. Jämnförde sida vid sida mot denna som ska ha nu. Tänkte ha 50w xenon i denna. Skulle vara snabbtändande ballaster.
Halvljuset lyser väll hela tiden på halogenbilar? Ingen risk med att konvertera till xenon således.
Noteras! IPF kommer med riktig led konvertering inom kort. Canbus och effekt som en vanlig halogenlampa. Inga behov av extra kablar, reläer eller annat. Bara plug and play.
Det sitter orginal H7 halogen i helljus. Det har det gjort på min v70 2011 och xc70 2011.
Ska du sätta i xenon antar jag att du beställer helt xenonkit för konvertering? det har jag gjort på båda två. Blir stor skillnad :)
Men tänk på att beställa med canbus. annars skriker bilen att du har trasig lampa i helljus.
apersson850 skrev:Tycker den är så tydlig den kan bli. Extra helljus för bilar med Xenon är ju klart angivet till H7.
Ja men det är lätt att tolka det fel. Det hade varit bättre att skriva "Helljus för bilar med Xenonljus är H7" ;)
apersson850 skrev:Översta raden syftar på vad som sitter i den extra helljusstrålkastaren när huvudljuset är Xenon/Xenon med ABL.
Om du istället har halogen som både halvljus och helljus, då gäller nästa två rader.

Såvitt jag har förstått vill man inte ha Xenon i ett ensamt helljus, eftersom det tar längre tid att tända. Men det är vad jag har hört. Jag har inte provat.

Finns med snabbstartande ballaster :-)-)

Har paff för hela kylaren på våra[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]