Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Har inte haft det tidigare. Skall jag stänga av funktionen vintertid. Har varmgarage hemma. Står ute på jobbet. Tänkte om de fryser fast,och bryter sönder nåt när de försöker fälla in.
av dabman
snepo skrev:Har inte haft det tidigare. Skall jag stänga av funktionen vintertid. Har varmgarage hemma. Står ute på jobbet. Tänkte om de fryser fast,och bryter sönder nåt när de försöker fälla in.
Resonerade som dig när vi köpte ny bil förra vintern, stängde av funktionen under vintern även om säljaren sa att det är inga som helst problem under vintertid med det på.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Min bil står i garage både hemma och när jag är på kontoret. Dock står det ute ibland också såklart, även nattetid. Har aldrig haft "fäll-funktionen" avstängd och har inte haft några problem med det valet.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Stängde av dem idag :)
Vi har fått en backspegelmotor bytt på garanti (V40) om det har med frost eller inte att göra vet jag ej.
Användarvisningsbild
av snepo
W.A.P.E. skrev:Stängde av dem idag :)
Vi har fått en backspegelmotor bytt på garanti (V40) om det har med frost eller inte att göra vet jag ej.
Jag stänger nog också av det. Känns onödigt att chansa.
Användarvisningsbild
av Hssonen
har som regel att stänga av dom när vinterdäcken åker på, och slår på dom när sommardäcken åker på 8)
grymt irriterande när dom fryser i infällt och de inte går att se något i dom.
Användarvisningsbild
av Perra83
Hssonen skrev:har som regel att stänga av dom när vinterdäcken åker på, och slår på dom när sommardäcken åker på 8)
grymt irriterande när dom fryser i infällt och de inte går att se något i dom.
Bra regel, jag gör likadant :wink:
Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]