Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Råkade ut för en punktering och använde tätningsmedlet tillsammans med kompressorn. Alltså originaltillbehör som följer med bilen. Skulle så köpa ny burk med tätningsmedel och blev ganska så överraskad när priset var 791kronor för burken och ny kompressorslang! Slangen behöver man köpa då tätningsmedlet tätar även den.
Jag tackade nej och köpte istället en sprayflaska med tätningsmedel på Mekonomen för 100kr!
Hur kan man ta 800kr för medel och slang hos Volvo?!
Användarvisningsbild
av Derank
Mmm, vet, svindyrt, jag tömde min förra på kollegans däck och fick en mindre chock då jag skulle köpa en ny, struntade ochså i det, numret till assistans fick räcka :-)
Användarvisningsbild
av Derank
Vid just punktering så hjälper de till att byta hjul el laga hålet med bilen repsats, vad de gör om man saknar repsats och reservhjul vet jag inte, kan bli intressant den dagen det händer. De fixar det åt dig på ett el annat sätt iaf. Det är ju de lokala bärgarna som rycker ut, iaf här i stan, och de brukar vara hjälpsamma.

Om du får soppatorsk får du betala soppan, ska däcket lagas, få du betala lagningen hos däckverkstad, måste ett nytt batteri införskaffas får du betala batteriet osv osv, du får betala delar, bensin och så, med det kostar inget att de hjälper dig/utrycknigen el bärgningen.

Här hittar du villkoren:

http://www.volvocars.com/se/agande/tjan ... -assistans
av yuphin
Just kompressorslangen vore bra att ha men bara den kostar 400kr hos Volvo. Är det speciell dimension eller finns en motsvarande slang i en vanlig affär?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
Vet ej, men jag kan aldrig tänka mig att det skulle vara någon speciell dimension el gänga el så, borde gå att hitta lite varstans, skroten?
Vad händer med kompressorslangen egentligen som gör att den blir kass? Sprutar man inte in medlet med burken först och kör i luft med kompressorn sen?

Eller är det stänket när slangen kopplas till däcket som gör att det skiter sig? Borde ju gå att undvika genom att pysa däcket lite först så att ventilen rensas.
av yuphin
Bilia sa att tätningsmedet gör att kompressorslangen blir tät. Dock hade en kund sagt att han skulle blåsa tryckluft genom. Osäkert hur det gick.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Halloj. Nu har jag också fått punka, jag använde kompressorn och burken med skummet i så jag tänkte höra om det finns att förnya på billigare sätt än på Volvo ?
Jag har en till reservburk från OK men vill gärna komplettera originalgrejjerna. Det är ju Continental som gör flaskan så den kanske finns att få tag i på billigare sätt tänkte jag.
mvh
/Håkan
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]