Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om du ska ha exakt den oljan som rekommenderas till din bil så ska du ha 0W-30 som uppfyller ACEA A3.

Sedan är det möjligt att använda andra oljor också, men om du bara vill ha första bästa rekommenderade olja så är det en sådan som du ska välja.
För att jag undrar är att jag har castroil a4 b5 0w30 olja som jag använder till min v70 05 som det ska vara i den men s80n står det att det ska vara a3 b4 i vet ej om man törs köra på den har mycket sådan olja men vill inte förstöra motorn.
volvotomas skrev:För att jag undrar är att jag har castroil a4 b5 0w30 olja som jag använder till min v70 05 som det ska vara i den men s80n står det att det ska vara a3 b4 i vet ej om man törs köra på den har mycket sådan olja men vill inte förstöra motorn.
Man har ju redan hänvisat dig till en 5-40 olja i flertalet trådar där du ändå pekar på din bok.Så antingen följer du rekommendationerna eller din bok.Svårare än så är det ju inte om du nu ändå skulle få för dig att hälla i den tunnare 0-30 oljan.
SRT skrev:
volvotomas skrev:För att jag undrar är att jag har castroil a4 b5 0w30 olja som jag använder till min v70 05 som det ska vara i den men s80n står det att det ska vara a3 b4 i vet ej om man törs köra på den har mycket sådan olja men vill inte förstöra motorn.
Man har ju redan hänvisat dig till en 5-40 olja i flertalet trådar där du ändå pekar på din bok.Så antingen följer du rekommendationerna eller din bok.Svårare än så är det ju inte om du nu ändå skulle få för dig att hälla i den tunnare 0-30 oljan.
5w40 castroil finns bara i den gröna dunken det verkar inte vara helsyntet olja efter vad dom skriver här.

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]