Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrdarkman300
Jag har samma problem med att jag kan inte ställa in parkeringsvärmaren i appen, blir alltid fel kod.
Men märkte att sista gången jag försökte lägga in schema på när den ska startas, så vart det samma fel kod i appen på telefonen.
Men märke att bilen hade fåt informationen, men står inget i appen att det finns schemalagda tider.
Funkar alltid med att bara starta diesel värmaren eller stänga av den i från appen.
Måste vara en mjukvarubugg ?
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Samma för mig, när jag ska programmera värmaren kommer bara felmeddelande "kunde inte sätta timer för förkonditionering" så inga tider står i appen. Men går jag till bilen och kollar där så finns timern inlagd. Men om det är mjukvarabugg är det då i appen eller i bilen? och då borde ju alla vara drabbade.
av pumpnasare
Ja testade nu från min IPad och inga problem, är det bara ni med S/V90 som är drabbade?

Skickat från min iPad med Tapatalk
av mrdarkman300
Verkar så, ska be dom kolla mjukvaran på tisdag när jag ska få den där återkallelsen åtgärdad, så återkommer jag efter det :)
av mrdarkman300
Verkar så, ska be dom kolla mjukvaran på tisdag när jag ska få den där återkallelsen åtgärdad, så återkommer jag efter det :)
av Vortex
Tycker det är väldigt sällsynt att det funkar på första försöket.
Nånstans mellan 2-5 ggr krävs det oftast innan den fattar.. hyfsat frustrerande och helt klart det jag irriterar mig mest på.
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
mrdarkman300 skrev:Verkar så, ska be dom kolla mjukvaran på tisdag när jag ska få den där återkallelsen åtgärdad, så återkommer jag efter det :)
Lite nyfiken hur det gick?
Användarvisningsbild
av andreas 80
+1 med problem.
Får hoppas de löser det snart.

Ska testa nästa gång och se om bilen uppdaterats ändå fastän appen inte gör det.
av SundanceKid
Är det bara på iphone det krånglar? Hur är det på Android?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
av AKarlsson
Den säger typ alltid att det blir fel när man ska sätta en tid genom appen. Däremot direktstart fungerar alltid.
Däremot verkar bilen ta emot tiderna ändå trots felkoden men det går ju inte lita på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Det var ju en basal frågeställning, h&a[…]

Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]