Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Drops112
Ursäkta sena svar :oops:
Hur dom kopplade in steget mot befintlig utrustning vet jag tyvärr inte, går säkert att få svar på ifrån installatören. Det dom sa var att det gick väldigt smidigt jämförelsevis med andra nyare bilar. Dom tyckte att volvo valt bra element i systemet, men som vanligt finns inte tillräckligt med kraft för att driva dom. Jag hade i min förra V70 Volvos orginalbaslåda, men den går inte att jämföra med hur det här låter. Jag har haft många bilar med riktiga ljudanläggningar och har aldrig hört någon "orginalstereo" låta riktigt bra, oavsett vilket märke det sitter i grillen :wink:
Jag fick betala 8,250:- för steg, låda och installation. Allt finns under golvet i bagaget.
Användarvisningsbild
av Derank
För 8200 har de kopplat in sig på högnivån, men det funkar det ochså.
Användarvisningsbild
av jcartel
Derank skrev:För 8200 har de kopplat in sig på högnivån, men det funkar det ochså.
Bilagor
C23E8C3E-A774-42D5-B995-CA9BF56B7128.jpg
C23E8C3E-A774-42D5-B995-CA9BF56B7128.jpg (36.94 KiB) Visad 8115 gånger
av filippb
Derank skrev:För 8200 har de kopplat in sig på högnivån, men det funkar det ochså.
Hur kopplar man ett slutsteg till en högnivåutgång?

Edit: ser nu att det förekommer högnivå-in

Låter nästan som att de har bytt ut standardsteget som sitter under passagerarsätet och dragit basen vidare till bagaget.

Vore hur som helst kul att få reda på fler detaljer.
Användarvisningsbild
av Derank
Tippar på att de monterat en aktiv sub och tagit signalen från tex bakhögtalarna.
av filippb
Så tolkar jag inte deras inlägg på facebook. Undrar bara vad som driver bakre högtalare, de kanske sitter ihop med baslåda som du sägerBild
av Drops112
Jag åker förbi butiken på måndag och samlar på mig lite svar på frågorna om hur dom har kopplat. Det är grymt rutinerade grabbar som har butiken, dom hjälpte mig redan tidigt 90-tal med tävlingsljud i min gamla 740 8)
Var ute och kollade lite i skuffen nyss, och såg att steget som mest levererar 800w. Antagligen så har dom bryggat två kanaler till basen, och använder dom andra två till framsystemet. Baksystemet drivs då av orginalsteget.
Men som sagt var, jag återkommer med mer info på måndag.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det är i princip enda sättet att koppla om det inte ska bli sjukt dyrt.

Lågnivån från stereon kommer digitalt via fiber enligt en Volvos dialekt på M.O.S.T protokollet och en adapter kostar skjortan (om du ens hittar den.) och du behöver ladda mjukvara för att få det rätt..

Då får du välja att plocka högnivåsignalen istället. Det sitter ju ett switchat klass-D slutsteg, inte världens roligast att plocka signal från kvalitetsmässigt. Men se åtminstone till att ta det från en högtalarutgång där det inte hänger någon högtalare på som pumpar in distorsion bakvägen.
av SundanceKid
Kan aldrig bli bra. Köp subwoofern istället. Den kostar nästan inget extra

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Ny Kartuppdatering

Det är nu en vecka som jag försöker[…]

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]