- ons 02 nov 2016, 09:15
Mätt från backen upp till golv med tumstock på min bil, ville veta höjden mot en V90 CC
Moderator: Moderatorer
Robbi skrev:Är på gång med en beställning och håller på och bygger massa olika varianter. Puh! Vad har ni som beställt prioriterat? Finns det någon smart kombination av paket som täcker det mesta? Vad är onödigt? Head up display? Car play prylen? Vad tycker ni om solid black? Finns ju lite att spara där eller säten med textil/ läder? Ja, många frågor men skriv gärna hur ni tänkte för jag känner mig överväldigad av byggandet.Har precis beställt min V90 CC och, tro mig, har ändrat mig många gånger sedan jag byggde den första i konfiguratorn...
Skickat från min iPad med Tapatalk
JanneP77 skrev:Luftfjädringen har man nytta av varje sekund man kör med bilen. Jag har haft det på två BMW i rad och saknar den fina rullkomforten i min V90. Men V90 utan luftfjädring är precis lika bra som BMW 5-serie utan luftfjädring så min upplevelse handlar inte så mycket om att byta märke som att vara utan luftfjädringen. Jag klarar mig men tänker kanske annorlunda då bilen ska bytas om tre år.Robbi skrev:Är på gång med en beställning och håller på och bygger massa olika varianter. Puh! Vad har ni som beställt prioriterat? Finns det någon smart kombination av paket som täcker det mesta? Vad är onödigt? Head up display? Car play prylen? Vad tycker ni om solid black? Finns ju lite att spara där eller säten med textil/ läder? Ja, många frågor men skriv gärna hur ni tänkte för jag känner mig överväldigad av byggandet.Har precis beställt min V90 CC och, tro mig, har ändrat mig många gånger sedan jag byggde den första i konfiguratorn...
Skickat från min iPad med Tapatalk
Hade petat i både luftfjädring och B&W-anläggningen men min säljare lyckades prata förstånd i mig då priset skenade iväg...
B&W. Drygt 30 000 SEK extra. De enda gånger jag kan lyssna på min musik på hög volym är till och från jobbet (15 min enkel resa), övrig tid är fru, barn och hund med och då kan man ändå inte mosa på... Värt 30 000? Nä, inte för mig! Blev subwoofer till standardstereon för under 5000 SEK.
Luftfjädring. Har inte supermycket nytta av den egentligen så här blev det att välja mellan det och panoramaglas. Det njuter man av (nästan) varje dag...
Min bil blev så här;
V90 Cross Country D4 AWD Business Advanced
8-stegad automat
Luminous sand (ej nedlackad, gillar ljus färg mot mörka plastdetaljerna), Halvskinn (Charcoal R200)
Loungepaket: (Akustikrutor, 230V bak, 4-zons klima, Solgardin bakrutor) = akustikrutor ett "måste" enligt min säljare
Teknikpaket: Navigation, Backkamera bak, Dynamisk LED, Intellisafe Surround = 10 000 SEK till hade gett Headup-display. Inte värt 10 lax för mig!
Klimatpaket: Rattvärme, Baksätesvärme, Bränslevärmare
Tonade rutor bak
Interiört belysningspaket
Park Assist Pilot = Hade tänkt 360-kamera MEN då får man inga parksensorer fram (kostar ännu mer extra). Innebär ett himla "fipplande" på pekskärmen när man ska göra trånga manövrar där du ibland vill zooma in ex dragkroken och även se var du har fronten. Bättre med ljudsignaler. Som säljaren sa; "360-kameran är svincool att visa polarna första gången...". Räcker gott med parksensorer fram och bak + backkameran. Park assist kom med "på köpet".
Aluhjul 10-ekrade svart diamond cut 20"
Panoramaglas (krav från kidsen!)
Drive mode settings
Volvo On Call (couldn´t live without it!)
Subwoofer
Eluppvärmda spolarmunstycken
Dragkrok halvautomatisk
Stänkskydd fram/bak
Stylingpaket (Side scuff plates och dubbla integrerade utblås)
Apple Car Play tyckte min säljare att jag skulle vänta med, enligt honom funkar den inte jättebra i nuläget. Enbart ett fåtal appar som speglas, dessutom måste man ansluta sin iPhone med sladd vilket jag tycker verkar helt värdelöst. Räcker bra med Bluetooth-koppling. Dessutom kan man uppgradera till Apple Car Play senare (dock får du inte ett extra USB-uttag som ingår i paketet från fabrik).
Vet inte om du blev hjälpt men så här tänkte jag! :D
petherf skrev:Har beställt nu, 2 nov prel leverans mars/april vore kul och veta när ni som har beställt runt 1-2 nov fick leverans datum.Beställde 1 nov och fick beräknad leveranstid: v.18, d v s början av maj... Undrar vad jag valde för utrustning som dröjer så? :lol:
Vad är det för plastburk som sitter prec[…]