Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
v16v skrev:Smorde du axeln till fläkten för det var det som löste mitt problem?
Ja, den snurrade jättefint. Men felkod blev det ändå.
I övrigt tycker jag att ECC'n fungerar precis som den ska. Förutom då att panelens orangea lampor blinkar varje start.
av v16v
Har du tittat att fläkten snurrar för min snurrade ett tag men stannade, satte en liten droppe symaskinsolja på axeln efter det så har den fungerat i två år.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Finns ett gäng sensorer på Bildelsbasen. Tydligen användes samma sensor i S40/V50 ända till 2012, så man kan nog få tag i en hyfsat ny och fräsch.
av Schmoyoho
Fanns några från några MY10:or för 2-300 kr så det är väl inte så mycket att bråka om.

Brukar inte tråden se ut som den som sitter i LMM:en? När man ska rengöra den så säger många att man ska använda ett speciellt LMM-rengöringsspray för att inte skada den eller lämna beläggningar. Borde väl fungera på sensorn också, om det nu är den som är boven. Vet inte vad de tresiffriga felkoderna betyder.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Bytte givaren idag mot en från en V50. Felkoderna borta!
Satte tillbaka den gamla givaren bara för att se hur den betedde sig, och upptäckte att fläkten startar först men stannar efter en liten stund.

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]