Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har Kjell & Companys billigaste kassettadapter för 139kr eller nått sådant. Fungerar väl behjälpligt men inte mycket mer än så.
Användarvisningsbild
av jaun
Vlovo skrev:Jag beställde denna Belkin Tunecast:
https://www.netonnet.se/art/telefon/mob ... cgodwGcC1g

Jag får den imorgon, återkommer med resultat.
Hoppas den fungerar bättre än den liknande produkten jag köpte från Biltema. Lämnade tillbaka den och köpte en cdconnect med bluetooth från volvoaux. Ganska dyr men bra ljud och smidigt när mobilen kopplar sig automatiskt utan att trassla med sladdar och t.ex. startar GPS-app när den parar med bilen.
av Vlovo
Ollehoff skrev:

ohh toppen väntar på ditt svar :)
Fick den idag och testade den direkt i min V70n.
Använde en av de memorerade frekvenserna i den men det störde lite (kan vara att den låg för närma någon radiokanal) men när jag valde den lägsta frekvensen som är 87.6 så fungerar den utan störningar.
Ljudkvalité är en bedömningssak men för mig är ljudet helt okej, körde Spotify från min iPhone 6, jag fick dock ha högsta volym på iPhonen för att komma upp i ungefär samma ljudnivå som radiokanalerna.
Jag är åtminstone jättenöjd!
av Ollehoff
Vlovo skrev:
Ollehoff skrev:

ohh toppen väntar på ditt svar :)
Fick den idag och testade den direkt i min V70n.
Använde en av de memorerade frekvenserna i den men det störde lite (kan vara att den låg för närma någon radiokanal) men när jag valde den lägsta frekvensen som är 87.6 så fungerar den utan störningar.
Ljudkvalité är en bedömningssak men för mig är ljudet helt okej, körde Spotify från min iPhone 6, jag fick dock ha högsta volym på iPhonen för att komma upp i ungefär samma ljudnivå som radiokanalerna.
Jag är åtminstone jättenöjd!
Hej igen,

Prövade du funktionen där självaste FM-Sändaren hittar den bästa frekvensen?

Det är du kanske menar med memorerande frekvens?
av Vlovo
Ollehoff skrev:
Hej igen,

Prövade du funktionen där självaste FM-Sändaren hittar den bästa frekvensen?

Det är du kanske menar med memorerande frekvens?
Jag tänkte inte på den funktionen när jag skrev :oops: , jag ställde in den manuellt men nu har jag testat och det fungerade bra och var ju smidigt :)
Användarvisningsbild
av SRT
Köpte min kassettadapter på Teknikmagasinet för ca 4 år sedan och ställde samma fråga om kassett eller sändare och fick svaret att kassett var det bästa med minst störningar.Musik är inget problem alls.Förvånansvärt billig teknik i dessa tider när mycket liknande kostar en hel del.

Kolla att luftförvärmningsspjälle[…]

Efter lite googlande är det så jag t&au[…]

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]

snö

Svarar till mig själv. Det går fort nu.[…]