Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NorraS
Kollade med Volvoverkstan, de svarade att man lyfter i domkraftfästena med tvåpelarlyft. Det är ju en plastfri del där med en plåtfals där lyfter man enligt fackverkstan.
av NorraS
Tänkte ta 4 st hockeypuckar och såga ett spår som passar mot den nedåtriktade falsen vid domkraftfästena och lägga puckarna mellan karossen och lyftplattorna, men blir det för mycket tryck på puckarna så dom spricker?
Någon som vet mer om puckens hållfasthet?
Användarvisningsbild
av Derank
saxlyft funkar hur bra som helst, varenda däckverkstad häomkring har det, jag har lyft både V70in och XC60in längs hela tröskeln utan att få skador.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ja jag vill i alla fall inte ha min bil som väger 2 ton lyft i plastpanelerna.Funkar kanke när plastpanelerna är nya och mjuka, men hur går det i längden.
Användarvisningsbild
av Derank
Det går söders utmärkt i längden. Jag lyfte tom min i plasten men en garagedomkraft utan problem. Den tål en hel del. Kan bli något Skrapmärken men vem ligger på backen och tittar på tröskeln?
Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]