Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har haft min V60 D4 Awd från 2013 i snart ett år. För nån vecka sen började servicelampan lysa, så har planerat att åka in nånstans.
Men har inte ägt nån nyare volvo på väldigt länge, så har ingen koll alls på bra ställen, om nån kunde ge tips?

Sen igår när jag var ute och körde, så dök det helt plötsligt upp "Awd avstängd service erfordras". Vi hade ju första halkan här, så awd:n hade kickat in nån gång eller två tidigare under dagen. Men när detta hände körde jag bara på som vanligt.

När jag söker lite på det så verkar det tyvärr rätt allvarligt? :(
Om du köpt den av en handlare i trakten skulle jag rekommendera att börja där, I annat fall så har Bilia Sisjön mycket kompetens i kåken, För en långsiktig relation rekommenderar jag Biltjänst i Landvetter (Volvo närservice)
Mechanum i Mölndal gillar jag. Billigare på polestar också....
andjan skrev:Biltjänst Landvetter alla dagar i veckan!
Prova en gång så åker du alltid dit sedan! Har varit kund där i 26 år
Jag får ta till mig era tips och ringa dom på måndag helt enkelt :)

Kan olika mönster fram och bak spöka tror ni? Har ett par som rullar sina sista mil, och som kommer bytas till våren när sommardäcken ska på igen (Tänkte ev. byta till vinterdäck i helgen).

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]