...

Moderator: Moderatorer

...jo..sedan kan jag väl berätta om vansinnesfärder med bil på motionsslingor mitt i natten i full fräs....det är ju inte direkt att rekommendera med en gammal 70-tals Toyota ...*asgarvar*

borde fan vara preskriberat vid det här laget vah'...? det är ju mer än 10 år sedan...

nummer 2 är att jag fick flygande besiktning av Farbror Blå...mitt i stan.....hade solfilm på lyktorna fram...solfilm av mörkaste karaktär på sidorutor fram....heeh...dom anmärkte på att spårvidden fram var för brett.....bilen hade heller ingen fjädring menade dom..men jag bedyrade att det var inte sänkt....det är inte det...*ler*

*jag lovar alla som körde förbi såg det*..*pinsamt*

Jag kom undan med en tillsägelse....och lovade att inte sätta dit solfilm nån mer gång....
det gick väl en vecka så var den på plats igen...*lol*
Ung o dum var man allt.....
Användarvisningsbild
av cycler
Vet inte om det platsar i dummaste.....vet inte heller om busschaffisen gjorde fel........ (enligt lag så var så långt uppe i det blå att det borde vara svart och rymden...:)

I alla fall:

Västerut på E20 någonstans i Västergötland.....

Bil med släp ligger och fiskör och går *inte* ut i vägrenen. Efter ligger en turistbuss och massa bilar....

Jag står på rätt bra och inser att detta håller inte. Första lucka påbörjar jag omkörining av hela klabbet. (Vad mitt minne säger mig var det en helt ok omkörining även om jag kanske "trängde" mig)

Innan jag hinner om alla så kastar sig bussen ut i omkörining!!! Trots jag är med vänsterblinkers ute i mötande vägbana....... Vad göra? Tokbromsa, fixa nytt kylarornament i form av 12 meter buss eller gå ut i _mötande_ vägren och fuöllfölja omköringen?? (hade ju farten uppe)

Det blev det senare.... vet i fan vad busschaffisen tänkte (eller om han såg mig) kände mig lite skyldig eftersom han kanske behövde tillfället att köra om bättre än jag men att ge sig ut i omkörining utan att kolla vänsterspegel.......eller värre... såg att jag var där men struntade i det....

Är gärna ödmjuk i trafiken och släpper gärna fram folk även om jag inte behöver... men om jag tvingas till det lackar jag hur helt....

Nåja..... allt gick bra så ingen skada skedd.... (mer än förmodligen sura miner i bilarna man körde om :)

/C
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag blev också prejad av en buss idag!

Var på e4 mellan Björklinge och Gävle, vi låg tre bilar i kö och kom ikapp en buss, bussen går ut på väggrenen så vi börjar köra om alla tre, när de två bilarna kört om och jag är lite mer än halvvägs om så måste han helt ha missat att även jag var på väg om för då gick han ur väggrenen och tryckte ut mig i mötande där det kom en tradare...

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
Det kanske inte var direkt i trafiken :oops: men när jag nyss hade fått körkort(på vintern) skulle jag impa lite på polarna och dra i kryckan uppe på skolgården..... men det var snorhalt och jag rännde in med bakhjulet i trottoar kanten så bakaxeln vek sig (FIAT UNO) (mammas bil) gissa om det blev folksamling :oops: :oops: fick bli bärgare hem inte riktigt vad jag hade tänkt mig :wink: :wink:
Men som tur var hitta jag en komplett bakaxel på skroten för 300:- så jag kom ganska lindrigt undan ändå :D
Användarvisningsbild
av Lilja
Det pinsammaste jag har gjort var även min enda krash :P

Skulle hem från jobb en dag var ett par år sen med den gamla 740n. Så precis utanför jobb är det en ganska starkt trafikerad väg speciellt vid den tiden, skulle svänga höger ut på vägen och har en SUV framför mig. Stod där rätt länge för det kom bilar hela tiden. Helt plötsligt blir det en liten lucka och SUVen framför kör ut och samtidigt som jag tittar åt vänster för att se om det kommer nån kör jag raskt ut också. Bara det att SUVen framför hade stannat vid ett övergångställe precis kanske 10 meter från där hon stod innan, följden blev att jag brände rakt in i arselt på henne. Ingenting hände på hennes bil men min såkallade stridsvagn fick en krossad framlampa, en krokig kofångare en spräckt nummerskylt samt lite plåtskador. Detta var speciellt pinsamt eftersom 15 meter bort var en busshållplats där många av mina kära kollegor stod och såg hela eländet :P

Tänkte berätta om en liten grej en polare gjorde när vi va ute och körde. Kommer inte riktigt ihåg vad det var för bil dock, det var typ en vecka eller så efter han hade fått körkort. I stan mitt på sommaren och stod vid ett rödljust. Bredvid oss var det en bmw cabb med två ganska heta bruttor som min polare då hade tänkt att imponera på lite sådär testosteronaktigt. Så när ljuset slår om till grönt så ska han då bränna på men istället släpper han kopplingen för snabbt och bilen liksom hoppar fram lite pinsamt. När han väl kommer igång igen bränner han fullt järn på 1an upp till typ 6000 varv eller nått och kommer upp bredvid bmwn då då han ska lägga i 2an. Då gör han ungefär samma sak igen och följden blir ett litet sånt trevligt ljud som när man försöker lägga i en växel utan att trampa ner kopplingen vilket gör att han då får panik och trycker till rejält så det verkligen låter (detta på ettans växel ni kan tänka er vilket ljud). Tillslut får han i växeln och gasar därifrån. Jag tror nog sällan jag har garvat så mycket som då.
Användarvisningsbild
av Brainy
Brainded skrev:Jag blev också prejad av en buss idag!

Var på e4 mellan Björklinge och Gävle, vi låg tre bilar i kö och kom ikapp en buss, bussen går ut på väggrenen så vi börjar köra om alla tre, när de två bilarna kört om och jag är lite mer än halvvägs om så måste han helt ha missat att även jag var på väg om för då gick han ur väggrenen och tryckte ut mig i mötande där det kom en tradare...

mvh
Anders
Och inatt hände det igen, måste säga att det blev väldigt trångt i vänsterfilen på motorvägen när bussen jag är på väg om tränger ut sig så han tar upp halva filen! Då var jag glad att det fanns en bit extra till mitträcket.
Det värsta är att han var inte på väg att köra om någon, det verkade bara som han drev ut i vänsterkurvan :roll:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av mugge
Spännande läsning. Jag har också några att bjuda på även om inte alla är egna.

På väg hemfrån stan till föräldrarhemmet är det en ganska lång, inte alltför brant nedförsbacke med en lätt högerböj. En vinter strax före jul är jag på väg hem i en Saab 95. Det har snöat, smält och frusit på. Det går inte särskilt fort - 30-40 km/h - men halt. I högerböjen går det rakt fram och in på garageinfarten hos grannen några hus upp längs gatan. In i baken på hans bil medan han själv står på trappen och lite skräckslaget tittar på...

Nästa vinter samma plats: Nyfallen, packad snö på vägarna och undertecknad drar lite i handbromsen på Passaten för ett snyggt ställ genom kurvan. Tappar lite kontroll och med andra retursladden mejar jag ner hälften av ovanstående grannes staket. Grannen stod visserligen inte och tittade på denna gång, däremot min egen morsa som var ute och gick med hunden och fick se staketmassakern från första parkett...

Bidrag nummer tre är om polaren som funderar på om det går att köra bil med benen i kors (höger fot på kopplingen och vänster på gasen). Som tur var provade han inte i trafik och lagårdsväggen stod emot ganska bra...

Samma kille på fest på stranden. Kommer i familjens nya bil in på gräsplanen där andra bilar står. Inser att vått gräs är halare än torrt samtidigt som han ränner in i kompisens nyrenoverade och nylackade ögonsten...

Till sist en lite mer harmlös: Janne och Kerstin (gifta) rejsar hem på vintervägar i varsin Saab V4. Kerstin ligger tajt efter Janne som inte lyckas skaka av henne. En av de sista svängarna är en skarp höger och Janne ligger på hårt. Kerstin tänker att det går för fort för den svängen, men kan han så kan jag. Janne kan tricket med att lägga höger framhjul lite lagom i snövallen, dock inte Kerstin. Snäll som han är som kommer dock Janne tillbaka efter fem minuter, nu med traktorn...
Användarvisningsbild
av Carina
Det dummaste jag gjort och som jag än idag får höra är när jag backade in i en stolpe.......... som står helt själv på en åker!!!

Vi hade dragit ut massa stockar på en åker med våran gamla 145:s

Gubben och svärfar hade gått därifrån och jag tänkte att jag skulle ta upp bilen till gårdsplan..... lägger in backen...rullar bakåt i friläge......och BONK..... där står Orust enda elstolpe...den använder jag till att deformera kofångaren till nåt som ser ut som ett U fast åt fel håll...med andra ord...en bra bit upp på luckan....
Möter svärfar som GIVETVIS har sett alltihop..han höll på att skratta träskorna av sig.....det gjorde INTE maken!!!!!!

Men jag tror jag är förlåten för han deformerade en träbänk som han inte såg när han skulle vända sin bil....framlänges!!!!!! Snacka om att det for brädor........ och vi fick åka till skroten och leta delar...........
av 740wennberg
jag körde rattfull och satte en bil i ett träd.
av Qualia
För pinsamt för att ta upp...Här.. Alla kommer ju börja så :lol: :lol:
Man lär sig ju av misstag och pinsamheter...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Red painted Volvo brakes with Brembo stickers on.

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]

Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]