Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
VolvoB20 skrev:
grammse skrev: och lyssna inte på den där" ferrari mannen" han hade säkert inte vågat annat än att sätta på "volvo" fälgar :wink: . fälgarna som satt på ferrarin såg ju inte kloka :???: ut passa inte in på den för 5 öre.
PIMP MY V70 :lol: :lol: :lol: :lol:
Det var ju detta jag menade, tycker inte Volvo fälgarna passar på Ferrarin och heller inte att svarta "ferrari fälgarna" passar på en volvokombi.

De har liksom hamnat på fel bil båda två....

Men som sagt alla har ju olika smak.

Tycker definitivt att denna "set-up" är den absolut snyggaste och smakfullaste.

Bild
Färg, design, linjer och höjder lirar ihop för mig där.
Men jag visste inte att svarta fälgar är "Ferarri fälgar" har aldrig hört det förut :oops: Så tack EXUP men jag kanske inte har något sunt förnuft :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
grammse skrev:Men jag visste inte att svarta fälgar är "Ferarri fälgar" har aldrig hört det förut :oops: Så tack EXUP men jag kanske inte har något sunt förnuft :lol: :lol:
Nu missuppfatttar du mig, jag säger inte att de svarta är "Ferarri fälgar", jag säger att de svarta "fälgarna" har en design som jag tycker passar ruskigt bra ihop med en Svart Ferrari bil, inte en volvokombi.

Vinterfälgarna Exup har tycker jag passar grymt bra med V70n.

På samma sätt som tex en whitespoke passar bra på en bubbla eller jeep eller kanske en 740...

Bara för att en fälg är fet-snygg behöver den inte passa på alla bilar.

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
VolvoB20 skrev:
grammse skrev:Men jag visste inte att svarta fälgar är "Ferarri fälgar" har aldrig hört det förut :oops: Så tack EXUP men jag kanske inte har något sunt förnuft :lol: :lol:
Nu missuppfatttar du mig, jag säger inte att de svarta är "Ferarri fälgar", jag säger att de svarta "fälgarna" har en design som jag tycker passar ruskigt bra ihop med en Svart Ferrari bil, inte en volvokombi.

På samma sätt som tex en whitespoke passar bra på en bubbla eller jeep eller kanske en 740...

Bild
Men om kombin hade varit svart hade du då tyckt det passa bättre???
Jag är med på vad du menar :roll: men tycker det är bra att inte vara som alla andra och sätta på "volvo" fälgar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
grammse skrev:
VolvoB20 skrev:

Bild
Jag är med på vad du menar :roll: men tycker det är bra att inte vara som alla andra och sätta på "volvo" fälgar.
Äh vafan, strunta i vad jag tycker, det är väl bara jag som är lite gammaldags och tycker att lättmetalfälgar som är lackade passar bäst på bilar som går hårt på banan, det är ju i racingsammanhang man sett dem länge. Typ så här:

]Bild

Jag är ju mera insnöad på mera klassisk design som tex dessa men de tycker ni säker är "mossigt"

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
VolvoB20 skrev:
grammse skrev:
VolvoB20 skrev: Nu missuppfatttar du mig, jag säger inte att de svarta är "Ferarri fälgar", jag säger att de svarta "fälgarna" har en design som jag tycker passar ruskigt bra ihop med en Svart Ferrari bil, inte en volvokombi.

Bild
Äh vafan, strunta i vad jag tycker, det är väl bara jag som är lite gammaldags och tycker att lättmetalfälgar som är lackade passar bäst på bilar som går hårt på banan, det är ju i racingsammanhang man sett dem länge. Typ så här:

]Bild

Jag är ju mera insnöad på mera klassisk design som tex dessa men de tycker ni säker är "mossigt"

Bild
Bild
Bild
Bild
Det var snygga fälgar du hade på bilderna :D Den sista skulle jag absolut vilja ha på min kärra.
Alla har vi olika smak och tur är väll det 8)
Användarvisningsbild
av exup
VolvoB20 skrev:
grammse skrev:
VolvoB20 skrev: Nu missuppfatttar du mig, jag säger inte att de svarta är "Ferarri fälgar", jag säger att de svarta "fälgarna" har en design som jag tycker passar ruskigt bra ihop med en Svart Ferrari bil, inte en volvokombi.

Äh vafan, strunta i vad jag tycker, det är väl bara jag som är lite gammaldags och tycker att lättmetalfälgar som är lackade passar bäst på bilar som går hårt på banan, det är ju i racingsammanhang man sett dem länge.
Helt rätt,man ska en egen uppfattning,jag tyckte dessa fälgar stack ut lite ifrån mängden,ser inte ut som "grannens" eller den klassiska "volvo" fälgen.Hade alla tyckt likadant hade nog det mesta blivit tråkigt eller hur :D :D

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]