Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av robbygg
Är det någon som vet om denna modell går att beställa hos handlarna innu? Och isf när är det leverans på dem?

Är bilen densamme som hos dom andra motorerna, med tanke på att priset skiljer ju rätt bra från flexifuelen till den lilla bensinaren.
av MGZTT
V70 2,0 Flexifuel borde gå att beställa vid det här laget. Både den och S80 2,0 Flexifuel går då att bygga i Volvos bilkonfigurator på webben.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
MGZTT skrev:V70 2,0 Flexifuel borde gå att beställa vid det här laget. Både den och S80 2,0 Flexifuel går då att bygga i Volvos bilkonfigurator på webben.
På tal om bilkonfiguratorn så kan man inte välja ACC till 2.0 F och 2.5T. Går det inte att beställa tilsammans med de här motorerna? :?:
Användarvisningsbild
av elmuppo
~Kalle~ skrev:
MGZTT skrev:V70 2,0 Flexifuel borde gå att beställa vid det här laget. Både den och S80 2,0 Flexifuel går då att bygga i Volvos bilkonfigurator på webben.
På tal om bilkonfiguratorn så kan man inte välja ACC till 2.0 F och 2.5T. Går det inte att beställa tilsammans med de här motorerna? :?:
Den har ju ECC som standard.
av dali
Det kanse är Adaptive Cruise Control som avses med ACC?
Användarvisningsbild
av 427cobra
robbygg skrev:Är bilen densamme som hos dom andra motorerna, med tanke på att priset skiljer ju rätt bra från flexifuelen till den lilla bensinaren.
Det jag vet skiljer är att 2.0F är 5 växlad och har el-motorvärmare
av LeoniAquila
dali skrev:Det kanse är Adaptive Cruise Control som avses med ACC?
Helt rätt. Detta bör leda till viss förvirring, man kan ju tro att ACC är klimatanläggning, men det är det ju inte på Volvo.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
dali skrev:Det kanse är Adaptive Cruise Control som avses med ACC?
Ja, det är Adaptive Cruise Control jag menar.. :roll:
av Moody
~Kalle~ skrev:
Har för mig att "distanshållaren" ACC bara funkar ihop med automatlåda, iaf är det så på andra bilmärken.
av Kelvin
Får man miljöpremien på 10.000:- på denna modell?

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]