Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
Gelis skrev:Hets mot forumgrupp, eller :D

Jag förmodar att bilden inte är från blå :roll:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (R) (R) (R)
Du är underbar Gelis!

Jo, det är Blå! :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Lillarapunzel skrev:
Som jag sagt 154064628793 gånger tidigare; Jag är INGET troll. Slut på den diskussionen nu.
Upphör då för tusan att uppföra dig som troll ?:-/
Användarvisningsbild
av SvenB
Gelis skrev:..... däremot tror jag TS tycker det är lite kul att hetsa upp forumet.
Är inte det specifikationen på ett nättroll? ??:-/
av Gelis
Nja lite gränsfall, men trots allt så upplever jag att det finns lite frågor som TS vill ha svar på. Även om dessa kanske är lustigt formulerade.
Ett äkta "troll" i min värld kör inte med den taktiken, utan hetsar 100%.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nja, håller inte med. Visst TS ställer frågor men antingen skiter i råden eller till och med hetsar mot råden och ironiserar över dom = trollvarning ?:-/

Edit, sprängde 100 sidorsvallen :D :mrgreen:
av Lillarapunzel
Gelis skrev:Nja lite gränsfall, men trots allt så upplever jag att det finns lite frågor som TS vill ha svar på. Även om dessa kanske är lustigt formulerade.
Ett äkta "troll" i min värld kör inte med den taktiken, utan hetsar 100%.
Tackar så mycket, någon på det här forumet som tror på mig iaf! :D ;;-O
Användarvisningsbild
av SvenB
Lillarapunzel skrev:
Tackar så mycket, någon på det här forumet som tror på mig iaf! :D ;;-O
Jag är förvånad att du är förvånad över att du stundtals betraktas som ett "nättroll". Du beter dig, enligt mig med fler, som ett troll. Du ställer en fråga och får ett svar. Då argumenterar du emot, som om du vet bättre. Du sätter igång en replikväxling som du verkar ha väldigt roligt med. Du bör alltså, för att inte betraktas som ett troll, ta till dig de råd du får och inte agera som om du vet bättre. Om du vet bäst, behöver du ju inte fråga. :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Lillarapunzel. Jag vill utveckla mitt resonemang lite. De råd du frågar om, och får svar på, är i mångt och mycket "basic" vad beträffar bilvård. Till och med jag, som för många betraktas som jag har "fem tummar mitt i handen", vet bättre. Man byter inte olja var 10:e år bara för att man kör lite. Torkarblad byts inte heller var 10:e år. Det är inte för att jävlas det finns både ålder och körsträcka på en kamrem. Om motorn låter illa, då kör man inte vidare. Vet du hur länge förra ägaren hade bilen stående innan ni köpte den. Det kan ju varit länge. Det är tänkbart att "lilla blå" varit möjlig att rädda när ni köpte den. men förutsättningen var då att ni skyndsamt sett till att rätta till det som förra ägaren försummat. Bytt kamrem, med allt vad som där tillhör. Bytt olja i motor och växellåda. Bytt tändstift. Bytt torkarblad. Bytt däck o.s.v. Allt detta borde ha bytts av förra ägaren för länge sedan. Men jag instämmer med de som sagt att "lilla blå" är tekniskt slutförbrukad. Jag tror att det bästa är att köra till en bilåtervinning och lämna in bilen. Ni kan till och med kanske få några kronor för den. Sedan "gör ni om och gör rätt". Ni köper en annan bil. När ni har gjort det tar ni fram all dokumentation, om det finns. Om det inte finns, eller den "talar om" att servicestatusen inte är "up to date", lämnar ni in bilen och åtgärdar ALLT som försummats. Då kan ni ha större chans att få en bil som fungerar väl.
Hälsa hästen :D

//Sven
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 159
Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012