Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akterspegel
Hoppar in här om det går bra.
Jag har en XC70 D5 aut awd-12 och jag får fylla på kylarvätska med någon månads mellanrum då det hamnat under min-nivå. Är detta något ovanligt? En gång om året kan jag köpa men såpass ofta..
Användarvisningsbild
av Derank
Jag brukat få toppa upp med några deciliter en gång per år.

Varannan månad låter som läckage nånstans
Användarvisningsbild
av apersson850
akterspegel skrev:Jag har en XC70 D5 aut awd-12 och jag får fylla på kylarvätska med någon månads mellanrum då det hamnat under min-nivå. Är detta något ovanligt?
Jag har en likadan. Jag fick fylla på två gånger under första året. Volvo hävdar att det förekommer luftfickor efter påfyllningen vid tillverkningen, och de fickorna kan ta lång tid att bli av med. Efter det har jag inte behövt efterfylla. Så ja, din situation får nog räknas som ovanlig. Min har gått 20000 mil men håller tätt än så länge.
av oldtimersmc
akterspegel skrev:Hoppar in här om det går bra.
Jag har en XC70 D5 aut awd-12 och jag får fylla på kylarvätska med någon månads mellanrum då det hamnat under min-nivå. Är detta något ovanligt? En gång om året kan jag köpa men såpass ofta..
hur mycket måste du fylla?
av Cox
Kan inte hålla med om att dom är känsliga, rev bort dieselvärmaren förra vintern fyllde på med ny glykol när hag monterat den nya. Fick inga luftfickor och har inte fyllt på med något heller. Måste du fylla med 2 månaders mellan rum har du läckage

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av akterspegel
Jag fyller när den larmar. givaren sitter nog i bakkant på behållaren då det är under inbromsningar den larmar. vet inte hur mycket det är mellan max och min strecket. jag har haft bilen i drygt ett år och har fyllt på tre gånger kanske.. hur hittar man ett sådant litet läckage? tillsätter spårvätska och lyser med uv-lampa efter ett tag?
Användarvisningsbild
av Derank
Tyckte du sa en gång i månaden. 2-3 gg på ett år förekommer ju.
Användarvisningsbild
av akterspegel
"fylla på kylarvätska med någon månads mellanrum "
Uttryckte mig kanske lite klumpigt.
Borde jag inte vara orolig då menar du? :)

Vi kör inte jättemycket med bilen men gillar att förvärma med värmaren. Jag fyller på med avjoniserat vatten då jag hoppats på att vätskan försvinner genom avdunstning och då borde det bara vara vattnet som försvinner. Servade bilen härom veckan och de brukar kolla samt anteckna frystempen i serviceprotockollet, ska kolla om det står något där.
Användarvisningsbild
av Derank
Kör man ett par tusen mil år. Är det nog inte omöjligt. Men jag ska låta vara osagt. Kanske bäst attkolla med verkstad.
av oldtimersmc
ca en halv liter mellan markeringarna ger en förbrukning på 1-1.5l/år är aningen i överkant för ett slutet system.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

@XC60Recharge , Bilen jag har tittat på &[…]

Elpriset

Ser ut som om det är en glädjefaktor p&a[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]