NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shaapa
Jo, jag får ta kontakt med lokala återförsäljaren framöver och se om det kan hända något den vägen. Ska bara samla mental kraft så man orkar börja riva i det hela. :|
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Appropå rost på bakluckan. Har en S40N -05, nybilsgaranti kvar till i augusti.

Igår var jag inte glad...

* Upp på morgonen kommer ut till bilen och några korkade sommarjobbare har sprutat hela bilen full med gräs. Skäller ut fanskapet... (inte hans fel egentligen eftersom han måste klippa en hel jäkla gräsmatta med trimmer, så jag har lite dåligt sammvete över det). Kontaktar parkbolaget och dom vill att jag ska köra bilen genom en maskin och får ersättning, vilket jag vägrar. *arg 1*

*Tvättar bilen för hand iaf. och allt går bra. Kör en snabb sväng för att blåsa ren bilen och stannar på lämpligt ställe för at vaxa. Då ser jag på bakluckan att det börjat bli små rostfläckar, 5-10 st små små fläckar, precis som om man fått stenskott som legat till sig i nått år. *arg 2*

*Vad händer nu?! Jo det börjar ösregna från klar himmel när jag vaxar som bäst.... *jätte arg*

*Kommer hem, lägger mig i soffan, slår på en rulle, tar mig en pilsner och försöker varva ner.... känner att jag har en trasig framtand! *så in i h-vete arg*

*Idag... kommer ut til bilen. En fågeljävel har bajsat ner hela förbannade biljäveln!!! *jätte arg igen*

Gud gillar inte mig för tillfället.
Hoppas detta roar nån... för mig roar det då inte för tillfället.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
_lucifer_ skrev:Appropå rost på bakluckan. Har en S40N -05, nybilsgaranti kvar till i augusti.

Igår var jag inte glad...

* Upp på morgonen kommer ut till bilen och några korkade sommarjobbare har sprutat hela bilen full med gräs. Skäller ut fanskapet... (inte hans fel egentligen eftersom han måste klippa en hel jäkla gräsmatta med trimmer, så jag har lite dåligt sammvete över det). Kontaktar parkbolaget och dom vill att jag ska köra bilen genom en maskin och får ersättning, vilket jag vägrar. *arg 1*

*Tvättar bilen för hand iaf. och allt går bra. Kör en snabb sväng för att blåsa ren bilen och stannar på lämpligt ställe för at vaxa. Då ser jag på bakluckan att det börjat bli små rostfläckar, 5-10 st små små fläckar, precis som om man fått stenskott som legat till sig i nått år. *arg 2*

*Vad händer nu?! Jo det börjar ösregna från klar himmel när jag vaxar som bäst.... *jätte arg*

*Kommer hem, lägger mig i soffan, slår på en rulle, tar mig en pilsner och försöker varva ner.... känner att jag har en trasig framtand! *så in i h-vete arg*

*Idag... kommer ut til bilen. En fågeljävel har bajsat ner hela förbannade biljäveln!!! *jätte arg igen*

Gud gillar inte mig för tillfället.
Hoppas detta roar nån... för mig roar det då inte för tillfället.

Inte din dag med andra ord...... :???:
av Shaapa
Det där med utseende som stenskott som legat till sig och börjat krypa under lacken känns igen ja.

Du är väl unnad den där avslappningspilnern idag kan jag säga! Hoppas morgondagen blir bättre...
av t504
vet du om bilen har varit krockad?
en smäll på stötfångaren gör att den trycks upp och ligger o skaver på bakluckans kant sedan släpper det mer o mer alternativt så är bakluckan dåligt omlackad vid en tidigare skada.
t504
av Shaapa
Jo jag misstänker att de nedre lacksläppen kommit till just på det sättet, det finns inga märken på kofångaren så om bilen blivit påkörd måste kofångarplasten vara utbytt men fästena på baksidan inte uträtade. Luckan däremot lär inte vara omlackad, det är jag tämligen säker på så bubblorna/rosten under handtagsplasten känns olustiga.

Någon mer än jag som fått ut en hög med rostgrus ur skyltbelysningen istället för ett kontaktstift till lampsockeln när den öppnats? Såg riktigt överjävligt oxiderat ut så där lär man få byta mer eller mindre hela innanmätet (som verkar höra ihop med öppningshandtag etc. Någon som vet om det är jättedyrt?
Användarvisningsbild
av C.W.
Jupp...vänster skyltbelysningen helt igenoxiderad...o-kul!
Såg ut som om gummipackningen var trasig ochså.

Hittade dock ingen rost på luckan..puhh.
:o
Användarvisningsbild
av jhedin
Shaapa skrev:Jo jag misstänker att de nedre lacksläppen kommit till just på det sättet, det finns inga märken på kofångaren så om bilen blivit påkörd måste kofångarplasten vara utbytt men fästena på baksidan inte uträtade. Luckan däremot lär inte vara omlackad, det är jag tämligen säker på så bubblorna/rosten under handtagsplasten känns olustiga.

Någon mer än jag som fått ut en hög med rostgrus ur skyltbelysningen istället för ett kontaktstift till lampsockeln när den öppnats? Såg riktigt överjävligt oxiderat ut så där lär man få byta mer eller mindre hela innanmätet (som verkar höra ihop med öppningshandtag etc. Någon som vet om det är jättedyrt?
Kan det vara min gamla V50? :wink:

Jag körde på en älg med min V50 2.4i 2004. Allt verkade OK efter 1 vecka på verkstad. Byte av motorhuv, höger framskärm, kofångare, höger ytterbackspegel. Det var dessutom glas i hela bilen men den återställdes.
Ett halvår senare lämnade jag tillbaka bilen eftersom det var tid för bilbyte (tjänstebil) och då ser jag att lacken på bakluckan (höger längst ner) var borta ca 5mm upp från underkant. Jag tittar då närmare och ser att det är märken på kofångaren bak där lacken var borta. Jag misstänker att det blev en liten vridning eller något med infästningen i samband med krocken. Nu har jag inte bilen längre så jag vet inte hur det gått.
av Shaapa
Nej, detta är en T5'a så det kan inte vara din gamla bil. Blev svagt orolig där en sekund när jag läste hur mkt som var bytt på bilen... :)
av Shaapa
Fick efter en påminnelse svar på mitt lacksläppsärende av Volvo via verkstan hos Bilia. Svaret var kort och koncist: "svaret från VPS är att garantitiden är överskriden".

Så gott folk där ute, förvänta er ingen extra good will på ruttet lackjobb på era bilar från Volvos sida. (Dom kanske behöver dom pengarna till att åtgärda alla "allvarliga fel" istället.) :)

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]