Derank skrev:Det går inte att konfigurera en volvo till fabriksinställningar, fins inget sådant överhuvudtaget. Det du kan göra är att resetta sensus connect då det hänger sig, vilket det har en förmåga att göra när man kör bla Tunein. Bilen i sig har inget defaultläge att återgå till.
Citat ur manualen för Sensus Connect, MY -15, menyer under inställningar, s. 16:
"Återställ till fabriksinställningar – all användardata nollställs och alla inställningar i samtliga menyer får ursprunglig fabriksinställning."
Jag har själv med framgång använt denna möjlighet flera gånger på min MY -15 sedan navigatorn hängt sig i så måtto att den vägrat låta mig mata in nya POIer.
Eftersom det inte verkar finnas något motsvarande på äldre årsmodeller hjälper det inte OP. Men på bilar där det finns kan det vara värt att prova som en första åtgärd när mjukvaran som i detta fall beter sig onormalt. Nackdelen är förstås att man får lägga in inställningar och egna data på nytt efteråt. Jag har därför alla mina personliga inställningar prydligt noterade samt backup på datorn på de användardata jag matat in.