Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Efter att batteriet varit urtaget ca 1.5 dygn så verkar den ha återgått till ngn fabriksprogramvara inget tidur backsensor borta mm
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
av Cox
Kan ju vara någon här som drabbats av samma skit, och har en lösning på det hela som typ norsk omstart eller att man måste in till Volvoverkstad för att åtgärda felet.

Kan ju vara det som oldtimersmc är ute efter !!
av andersuw
Norsk omstart skulle ju möjligen kunna vara det som orsakat problemet. Därför kan man kanske istället prova att "boota om" på vanligt sätt. På min MY -15 finns i alla fall en option för att återställa allt till fabriksinställningar. Finns det något motsvarande på MY -10? I så fall kanske man skall testa det innan man åker till Volvo och ber dem återställa mjukvarukonfigurationen.
av oldtimersmc
Off T vissa inlägg borde nog ha stannat vid en tanke...
On T
Radion verkar ha ett bättre långtidsminne än databoxarna, känns inte premium direkt.
Har ju ingen lust med att åka till Volvo och köpa ny programvara, ok att naturligtvis betala för tiden det tar att ladda om men inget annat.
Aldrig varit med om digital senilitet på en bil, vad kan mer hända? ABS försvinner city safe borta mm kan bli en del överraskningar som får humorn att lysa med sin frånvaro.
av oldtimersmc
Cox skrev:Mig veterligt finns inget sådant i MY10

Nej inte vad jag kan se. Men det vore ju underligt om jag är ensam att drabbat av detta problem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&a[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Camber är ställbart på 240 så[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]