Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petherf
#1121073
Service avtal är det värt att ha? Handlan ville att jag skulle låna 50 000 så skulle jag få bra rabatt .Någon som tagit och till vilket pris ?
av troubleshooter
#1121081
Det där med service avtal är klurigt, och enligt min erfarenhet måste man titta på varje enskilt fall, generellt kan väl sägas att handlaren aldrig går back =), har själv inte haft behov att sprida ut kostnaden längre än de 4 månader volvokortet erbjuder. Men om du får något annat i gengäld så kan det vara värt det för dig.
av troubleshooter
#1121082
En fråga till er som beställt eller tittar på CC, hur går/gick tankegångarna, sitter i valet och kvalet mellan en Inscription och en CC och har väldig svårt att bestämma mig ?
av Trocklepna
#1121091
troubleshooter skrev:En fråga till er som beställt eller tittar på CC, hur går/gick tankegångarna, sitter i valet och kvalet mellan en Inscription och en CC och har väldig svårt att bestämma mig ?
Mina tankegångar är till 90% fåfänga och 10% funktion. Eftersom det i princip är samma bil som v90 så är det egentligen två saker som blev avgörande för mig.
1. Jag tycker CC'n är mycket! snyggare
2. Lite högre sitthöjd och (förhoppningsvis) mjukare gång.
(Sen kanske man får nytta av markfrigången och 4-hjulsdriften den dagen per vinter som plogbilen inte hinner få bort snön från gatan i sjöstan :) )
av Christerv70
#1121138
troubleshooter skrev:En fråga till er som beställt eller tittar på CC, hur går/gick tankegångarna, sitter i valet och kvalet mellan en Inscription och en CC och har väldig svårt att bestämma mig ?
Jag var inställd på att beställa en CC, mest för att en del tester av v90:n resulterat i kritik/frågetecken kring komforten och ljudnivån vid val av stora hjul. Men i veckan var jag och provkörde en V90 T6 med 20" och jag upplevde den som tyst och komfortabel. Tystare än min XC60 T6 som även den rullar på 20". Direkt efter T6:an körde jag en D4 med 18" och jag tyckte T6:an hade högre komfort. Det kan så klart bero på att den var fullutrustad och verkligen utstrålade lyx medan D4 var lite mer "spartansk"
Fick offert på en T5 CC och en T5 inscription. Skillnaden var ca 30.000, så efter en natts funderande så slog jag till på inscription och lade till lite utrustning bl.a 21" fälgar
av Gorban
#1121158
Christerv70 skrev:
troubleshooter skrev:En fråga till er som beställt eller tittar på CC, hur går/gick tankegångarna, sitter i valet och kvalet mellan en Inscription och en CC och har väldig svårt att bestämma mig ?
Jag var inställd på att beställa en CC, mest för att en del tester av v90:n resulterat i kritik/frågetecken kring komforten och ljudnivån vid val av stora hjul. Men i veckan var jag och provkörde en V90 T6 med 20" och jag upplevde den som tyst och komfortabel. Tystare än min XC60 T6 som även den rullar på 20". Direkt efter T6:an körde jag en D4 med 18" och jag tyckte T6:an hade högre komfort. Det kan så klart bero på att den var fullutrustad och verkligen utstrålade lyx medan D4 var lite mer "spartansk"
Fick offert på en T5 CC och en T5 inscription. Skillnaden var ca 30.000, så efter en natts funderande så slog jag till på inscription och lade till lite utrustning bl.a 21" fälgar
Det var inte så att T6:an du körde hade luftfjädringen och D4:an hade den vanliga fjädringen?
av Christerv70
#1121167
Gorban skrev:
Christerv70 skrev:
troubleshooter skrev:En fråga till er som beställt eller tittar på CC, hur går/gick tankegångarna, sitter i valet och kvalet mellan en Inscription och en CC och har väldig svårt att bestämma mig ?
Jag var inställd på att beställa en CC, mest för att en del tester av v90:n resulterat i kritik/frågetecken kring komforten och ljudnivån vid val av stora hjul. Men i veckan var jag och provkörde en V90 T6 med 20" och jag upplevde den som tyst och komfortabel. Tystare än min XC60 T6 som även den rullar på 20". Direkt efter T6:an körde jag en D4 med 18" och jag tyckte T6:an hade högre komfort. Det kan så klart bero på att den var fullutrustad och verkligen utstrålade lyx medan D4 var lite mer "spartansk"
Fick offert på en T5 CC och en T5 inscription. Skillnaden var ca 30.000, så efter en natts funderande så slog jag till på inscription och lade till lite utrustning bl.a 21" fälgar
Det var inte så att T6:an du körde hade luftfjädringen och D4:an hade den vanliga fjädringen?
Den hade inte luftfjädring. Säljaren ville demonstrera innan jag körde iväg men det fanns ingen.
av troubleshooter
#1121257
Tack för några svar, ser jag till fåfänga så gillar jag V90 inscription bäst, men samtidigt kan jag se fördelarna med markfrigången i V90 CC, CC markfrigången skulle komma till nytta ett par tre gånger under vintern när man tar ut till landet efter mycket snö fallit , eftersom jag kommer från XC60 så blir steget ner till V90 kanske stort (Höjdmässig menar jag :D ). Prismässigt skiljer det ca 10-15K med den konfigurationen jag byggt, svårt val det här
av para
#1121340
petherf skrev:Markfrigången på xc60 är 28 cm och på CC 21 cm
Nja 23 på XC60 va?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14

Jag fattar inte...att köpa V90CC och vara s&a[…]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]

Aha, problemet är ibland funkar inte acc p&ar[…]

Kolla så inte en av kontakterna på und[…]