- sön 30 okt 2016, 15:46
Service avtal är det värt att ha? Handlan ville att jag skulle låna 50 000 så skulle jag få bra rabatt .Någon som tagit och till vilket pris ?
Moderator: Moderatorer
troubleshooter skrev:En fråga till er som beställt eller tittar på CC, hur går/gick tankegångarna, sitter i valet och kvalet mellan en Inscription och en CC och har väldig svårt att bestämma mig ?Mina tankegångar är till 90% fåfänga och 10% funktion. Eftersom det i princip är samma bil som v90 så är det egentligen två saker som blev avgörande för mig.
troubleshooter skrev:En fråga till er som beställt eller tittar på CC, hur går/gick tankegångarna, sitter i valet och kvalet mellan en Inscription och en CC och har väldig svårt att bestämma mig ?Jag var inställd på att beställa en CC, mest för att en del tester av v90:n resulterat i kritik/frågetecken kring komforten och ljudnivån vid val av stora hjul. Men i veckan var jag och provkörde en V90 T6 med 20" och jag upplevde den som tyst och komfortabel. Tystare än min XC60 T6 som även den rullar på 20". Direkt efter T6:an körde jag en D4 med 18" och jag tyckte T6:an hade högre komfort. Det kan så klart bero på att den var fullutrustad och verkligen utstrålade lyx medan D4 var lite mer "spartansk"
Christerv70 skrev:Det var inte så att T6:an du körde hade luftfjädringen och D4:an hade den vanliga fjädringen?troubleshooter skrev:En fråga till er som beställt eller tittar på CC, hur går/gick tankegångarna, sitter i valet och kvalet mellan en Inscription och en CC och har väldig svårt att bestämma mig ?Jag var inställd på att beställa en CC, mest för att en del tester av v90:n resulterat i kritik/frågetecken kring komforten och ljudnivån vid val av stora hjul. Men i veckan var jag och provkörde en V90 T6 med 20" och jag upplevde den som tyst och komfortabel. Tystare än min XC60 T6 som även den rullar på 20". Direkt efter T6:an körde jag en D4 med 18" och jag tyckte T6:an hade högre komfort. Det kan så klart bero på att den var fullutrustad och verkligen utstrålade lyx medan D4 var lite mer "spartansk"
Fick offert på en T5 CC och en T5 inscription. Skillnaden var ca 30.000, så efter en natts funderande så slog jag till på inscription och lade till lite utrustning bl.a 21" fälgar
Gorban skrev:Den hade inte luftfjädring. Säljaren ville demonstrera innan jag körde iväg men det fanns ingen.Christerv70 skrev:Det var inte så att T6:an du körde hade luftfjädringen och D4:an hade den vanliga fjädringen?troubleshooter skrev:En fråga till er som beställt eller tittar på CC, hur går/gick tankegångarna, sitter i valet och kvalet mellan en Inscription och en CC och har väldig svårt att bestämma mig ?Jag var inställd på att beställa en CC, mest för att en del tester av v90:n resulterat i kritik/frågetecken kring komforten och ljudnivån vid val av stora hjul. Men i veckan var jag och provkörde en V90 T6 med 20" och jag upplevde den som tyst och komfortabel. Tystare än min XC60 T6 som även den rullar på 20". Direkt efter T6:an körde jag en D4 med 18" och jag tyckte T6:an hade högre komfort. Det kan så klart bero på att den var fullutrustad och verkligen utstrålade lyx medan D4 var lite mer "spartansk"
Fick offert på en T5 CC och en T5 inscription. Skillnaden var ca 30.000, så efter en natts funderande så slog jag till på inscription och lade till lite utrustning bl.a 21" fälgar
petherf skrev:Markfrigången på xc60 är 28 cm och på CC 21 cmNja 23 på XC60 va?
Jag fattar inte...att köpa V90CC och vara s&a[…]
Kolla så inte en av kontakterna på und[…]