Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stötdämparna är just tyska med Biltemapriser. :-D
Hinner inte få fram de andra pryttlarna snabbt nog, så får bli Biltema.
Jag chansar. Frun behöver sin bil. Nertid är inte okej enl hennes mycket skarpa ordalag i helgen i samband med stötdämpardebaclet. :shock:
Om vi nu ska basha Biltema i denna tråd är min inställning att det handlar om en sexton år gammal bil som går från A till B till C till A mest hela tiden i lugnt tempo (om än nerlastad med städgrejer i bagaget).
Inget rejsande alltså. Biltema duger bra. Skruvat.se också. Dito Vparts.se i vissa fall.
SBergdahl skrev:Vad gäller frågan finns väl ett par olika sätt att hantera problemet:

Köp allt, byt allt. Det är kanske slut och du slipper fundera på saken framöver. Det är inte så dyra delar.

Köp inget, skruva isär, låt bilen stå isärskruvad tills du fått hem eller åkt och köpt det som faktiskt är trasigt.

Köp det du vet är slut, riskera att skruva isär två gånger för att byta övriga delar som är trasiga. Andra gången går mycket lättare eftersom du dels vet hur du ska göra dels har haft loss och smort alla jobbiga skruvar en gång redan.
Den sista, typ. :-)-)
SBergdahl skrev:För att spånnarna gick av eller för att de sitter dåligt?

Jag har billiga spännare från biltema som har funkat utmärkt ett gäng gånger. Lite jobb att faktiskt spänna fjädern bara.
Gängorna på stängerna var nästan helt borta efter en fjäder, och då torrkörde jag inte. Visserligen hade jag en mutterknack till hjälp ...
Fritzell skrev:
SBergdahl skrev:För att spånnarna gick av eller för att de sitter dåligt?

Jag har billiga spännare från biltema som har funkat utmärkt ett gäng gånger. Lite jobb att faktiskt spänna fjädern bara.
Gängorna på stängerna var nästan helt borta efter en fjäder, och då torrkörde jag inte. Visserligen hade jag en mutterknack till hjälp ...
Ojdå, det var illa. Jag har bara kört mina torra men de ser fortfarande nya ut efter att ha använts fyra-fem gånger.

Som vanligt med billigare grejer så gäller det väl att ha lite tur för att få något som håller :)

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]