Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av standardgbg
Lite återkoppling.
Solskyddet med homelink är monterat och fungerar perfekt.
Det var samma färg och form, likadan kontakt med samma kabelarea.
Jag är nöjd :)
av Schmoyoho
Vad har du för port? Jag lyckas inte para min. Vet inte om det är portens eller homelinks fel. Det står att den ska först blinka snabbt och sen långsamt men den blinkar bara snabbt i 2-3 s, sedan fast sken i 3-4 s och sedan snabbt igen. Rundgång där. Edit: hittade mer info själv, ska testa på nytt så får vi se var jag landar.

Följer instruktionerna här: http://support.volvocars.com/en-CA/cars ... e800bdf86c
Schmoyoho skrev:Vad har du för port? Jag lyckas inte para min. Vet inte om det är portens eller homelinks fel. Det står att den ska först blinka snabbt och sen långsamt men den blinkar bara snabbt i 2-3 s, sedan fast sken i 3-4 s och sedan snabbt igen. Rundgång där. Edit: hittade mer info själv, ska testa på nytt så får vi se var jag landar.

Följer instruktionerna här: http://support.volvocars.com/en-CA/cars ... e800bdf86c
Så fungerar inte homelink i min bil. Är nog inte exakt likadant i s60 och v70.
Det enda som jag hade lite problem med var att jag fick trycka på fjärrdosan ganska många gånger innan homelink fattade.
Tror att dosan till porten slutar sända efter 1 sek om man håller inne knappen som det står i manualen, och det verkade inte räcka för homelink. Pepprade nog 20-30 ggr på knappen.
av Schmoyoho
Man var tydligen tvungen tömma minnet innan man kunde börja lagra något. Sagt och gjort lyckades jag nog även lagra fjärren på plats ett med din metod men där har det tagit stopp. Porten öppnas ändå inte. Fixed code står det om porten på homelinks hemsida, 868 MHz. Om jag håller knappen intryckt lyser lampan konstant vilket bekräftar att det inte är rullande kod (vilket borde få lampan att blinka snabbt).

Är det porten som inte är kompatibel då eller gör jag fortfarande någonting fel? Testade att trycka på P-knappen på portmotorn men det verkade inte hända något av det.

Uppdatering: Var förbi mekonomen idag och k&[…]

Tog och undersökte lite mer idag. Rev bort ma[…]

Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]

Välkommen ut i trafiken

Nu kommer en ny bil till samlingen. Yngsta barnbar[…]