Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thomasne
Hej!
Är fö. nöjd ägare av en XC 60, 2016.
Har i förgår fått navigationen aktiverat på närmaste Volvo verkstad. Den av verkstaden installerade versionen är 31421079 AA
medan den som kan hämtas på Volvos uppdateringssida är version 31421839 från maj 2016 - sålunda mera än ½ år gammal?!
Enligt Volvo utkommer nya kartuppdateringar minst 4 ggr per år??
1. Jag undrar nu om man har laddat upp en gammal version på min bil? och när förväntas ny uppdatering dyka upp?
2. Undrar även varför skylt för gällande hastighet/gastighetsbegränsning inte visas? eller om man så önskar varning för att köra xx km för snabbt om- man så önskar - är det tänkt så? hittar ingen aktiveringsfunktion för detta.

Tack på förskott för era synpunkter!
Användarvisningsbild
av Derank
visn ing av hastighetsskyltarna är väl nåt tilläg/paket du behöver om jag inte mins helt fel, jag slopade själv safetypaketet på min 16 och då slap jag fniss/bling,blindspot lane dit och datt och allt vad det nu hette. Tror det ingick där men kan ha fel.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Derank skrev:visn ing av hastighetsskyltarna är väl nåt tilläg/paket du behöver om jag inte mins helt fel, jag slopade själv safetypaketet på min 16 och då slap jag fniss/bling,blindspot lane dit och datt och allt vad det nu hette. Tror det ingick där men kan ha fel.
Funktionen där radarn läser av trafikskyltarna ingår i Driver support-paketet. Vet dock inte om paketet heter samma sak på MY16-bilar. Men så var det på min MY15.
Användarvisningsbild
av mange69
thomasne skrev:...
Enligt Volvo utkommer nya kartuppdateringar minst 4 ggr per år??
1. Jag undrar nu om man har laddat upp en gammal version på min bil? och när förväntas ny uppdatering dyka upp?
Volvo har sagt att man lägger ut uppdatering för nerladdning 2 ggr/år till Sensus Nav vad jag vet. Det verkar dock vara flytande tidpunkter då det lades ut en i okt -15 och sedan nästa gång i slutet av maj -16. Det behöver inte alltid vara med 6 månader mellanrum som det verkar.
Användarvisningsbild
av Derank
volvobrasse skrev:
Derank skrev:visn ing av hastighetsskyltarna är väl nåt tilläg/paket du behöver om jag inte mins helt fel, jag slopade själv safetypaketet på min 16 och då slap jag fniss/bling,blindspot lane dit och datt och allt vad det nu hette. Tror det ingick där men kan ha fel.
Funktionen där radarn läser av trafikskyltarna ingår i Driver support-paketet. Vet dock inte om paketet heter samma sak på MY16-bilar. Men så var det på min MY15.

Driver support, så var det ja.
av Primus
Kommer inte ihåg hur detta fungerar. Måste man säga till vid(innan) service för att de ska uppdatera navigationen? Bilen ska in i dec/jag så jag tänkte passa på.
av Spookies
Jag ska in på första servicen sedan jag köpte bilen och undrar samma sak som ovan.
Måste man säga till om kartan/GPS samt kostar det extra?
Användarvisningsbild
av Perra83
Spookies skrev:Jag ska in på första servicen sedan jag köpte bilen och undrar samma sak som ovan.
Måste man säga till om kartan/GPS samt kostar det extra?
Du har navigation idag? Ladda isåfall ned nya uppdateringar själv. Det är 17GB.

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]