Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Läste en del i detta forum och såg att en hel del suveräna svar kunde plockas upp, så därför gick jag med för att förhoppningsvis få svar på min fråga.

I Mars köpte jag en ny V70 Classic D5 Automat (tjänstebil) och valde till det som kallas IPod förberedelse (Melbus prep). Jad jag förstår så är det uttaget i armstödet i mitten som rör detta. Där sitter ett 3.5 mm uttag, men jag hittar ingen anslutningskabel till min iPod. Borde inte följt med?
Om inte, vilken ska jag använda. Går det bra med en dockningskontakt som Dustin har (http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010089618) eller finns det bättre/sämre? Har inte hittat någon annan...

Någon som kan ge lite ljus på denna fråga?
/Morgan
av Dartanjang
Jag ska inte svära på hur det benämndes i beställningen men jag valde iPod-adapter. Det renderade i en kabel i mittarmstödet med en iPod-dockkontakt. En 3,5 mm:s hörlurskontakt låter inte som någon iPod-specifik installation, mera som en AUX-ingång för vilken ljudspelare som helst. Har du iPod-adaptern så ska du också ha fått en manual om hur du ska preparera iPoden för att den ska funka ihop med stereon och hur du styr iPoden från rattknappar osv.
Användarvisningsbild
av Linden
När ämnet ändå är uppe.. Fudnerade på om ni som har ipod-adaptern i bilen (vilket jag själv haft i snart ett år) måste koppla in och ur ipoden varje gång ni stängt av motorn?

Om man ex är på CD 4 T 22 stänger av motorn därefter startar motorn igen så låter det inget från stereon kopplar man ur ipoden står den i paus läge där man lämnade den.. Och sätter man i kabeln igen så nollställs räkneverket och CD1 låt1 spelas upp.

Texten "det är ok att koppla ur kabeln" lyser som sig bör på ipoden hela tiden då den är ansluten till ipod dockan.

Vore intressant o höra era synpunkter har en V70 00 Hu603 stereon.

/ Andreas, underbart att ha ipoden i bilen :D..
av Dartanjang
Jag känner igen det där. Tyvärr så är det vanligare än att iPoden spelar vidare från där den var, vilket faktiskt händer. Det är ett bekymmer när man lyssnar på ljudböcker annars så har jag inte hängt upp mig så mycket på det. Fördelen att bara kunna använda iPoden i bilen har positivt fått väga upp de buggar som finns.
V70 Calssic -07 skrev:Hej!
Läste en del i detta forum och såg att en hel del suveräna svar kunde plockas upp, så därför gick jag med för att förhoppningsvis få svar på min fråga.

I Mars köpte jag en ny V70 Classic D5 Automat (tjänstebil) och valde till det som kallas IPod förberedelse (Melbus prep). Jad jag förstår så är det uttaget i armstödet i mitten som rör detta. Där sitter ett 3.5 mm uttag, men jag hittar ingen anslutningskabel till min iPod. Borde inte följt med?
Om inte, vilken ska jag använda. Går det bra med en dockningskontakt som Dustin har (http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010089618) eller finns det bättre/sämre? Har inte hittat någon annan...

Någon som kan ge lite ljus på denna fråga?
/Morgan
Dendär ingången har jag på min classic med,en aux ingång helt enkelt kom väl på alla 07or,där kan man plugga in sin mp3a,alltså ingen specifik Ipod ingång..
Användarvisningsbild
av Driver64
Linden skrev:När ämnet ändå är uppe.. Fudnerade på om ni som har ipod-adaptern i bilen (vilket jag själv haft i snart ett år) måste koppla in och ur ipoden varje gång ni stängt av motorn?
Min iPod spelar snällt vidare där den var när jag slår på tändningen igen.
Användarvisningsbild
av Linden
Intressant.. Jag har inte stört mig så väldigt mycket heller på att den tappar kontakten och man måste stoppa in o ur kontakten.. Fast vore ju kul om man kör en längre sträcka med lite fikapauser kunde slippa höra samma låtar igen även om man kör random..
Osv.. Köpte den i början av juni förra året så kanske vi kan försöka komma fram till vad det kan vara som felar? =)

(medans garantin gäller ;)..

Har so msagt en Hu-603 samt en Ipod G5

hälsningar från Andreas :D
[quote="V70 Calssic -07"]Hej!
I Mars köpte jag en ny V70 Classic D5 Automat (tjänstebil) och valde till det som kallas IPod förberedelse (Melbus prep).

Melbus Prep er vel bare Melbus-kabelen fra HU til sentralenheten bak i bilen. Man må ha selve iPod-adapteret i tillegg, og trekke kabel frem til midtkonsollen.

Monterte nettopp i egen bil, den var ikke MelBus-preppet, så jeg måtte strekke MelBus-kabel i tillegg.
Användarvisningsbild
av Linden
Uppdatering...
Lyckades låna en annan Ipod spelare än en G5:a idag och den låg i bilen under 2-3 timmar, motorn var avslagen och bilen låst.
Startade motorn och vips återgick spelaren dit den var när vi hade stängt av bilen.. Så tydligen ligger felet i de G5:orna med 60 GB hd som jag har kanske även 30 & 80 versionerna?..

Ha en skön glidarsemester :D
av Pelle
Finns det någon uppdatering till din Ipod ?
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]