Mina slutsatser med denna långa tråden i virullar:
Bränsletillsatser har funnits mycket länge!
Alltsedan dom första bilarna skapades.
Många av tillsatserna fick namnet "snakeoils" p.g.a. ingen eller liten positiv verkan.
Järnoxid som bränsletillsats har funnits sedan 2:a världskriget.
Ingen ny fantastiskt produkt alltså.
Utan gammal beprövad teknik, kemisk bränslekatalys. "Fuel Booster"
Denna teknik användes enl. FFI av NASA på 70-talet för att få större effekt i fasta bränsleraketer.
NASA bör ha all kompetens i världen att avgöra om en bränsleteknik verkligen fungerar eller inte (eller till och med är skadlig).
Det NYA revolutionerande med MPGCaps, som jag förstått det, är att nanoteknikens förmåga att göra produkter som är atomtunna, järnoxiden i cylinderväggen är enl. Jack uppfinnaren
ca. 10 atomlager tjock.
Utan att kunna så mycket om nanoteknink så har jag också förstått att det är den atomtunna järnoxid "hinnan" som ökar verkningsgraden dramatiskt.
Densamma järnoxid teknik som redan funnits och fungerat i minst 50 år, men med betydligt lägre resultat.
(jag skulle gärna villa veta hur mycket lägre)
Dom ovanligt höga värdena på bränslebesparing,
och utsläppsreducering förklaras med just denna NYA nanoteknologi.
Hoppas ngn av er kan hitta mer om detta på nätet, just hur och varför atomtunna nanoteknologin ökar effekten så dramatiskt vid bränslekatalys.
Att medlet är oskadligt för motorer, borde väl nu vara uppenbart nu, med 'vettens' upphottade Volvo 480,
som inte tagit det minsta stryk av > 1 månads körning med MPGkapslar + BF95.
Citat: vetten
'vill gärna testa det i min bil en Volvo 480tic med optimerat ladd, har c:a 170hk nu gämfört med 120hk orginal. Vad jag har förtått så är medlet även oktanhöjande vilket gör det extra intressant för mej eftersom jag behöver minst 98oktan i mim bil för att undvika "spikning"'
Kommentar:
Den motorn om ngn borde väl tala om att detta fungerar eller inte.
Jag var faktiskt lite (mycket) rädd när Vetten bad att få testa...en trimmad havererad motor var väl den sämsta PR jag önskade.
Men det har ju gått bra...och till och med över förväntan, när vetten som han säger...
"Tidigare så har jag legat på 0,96/mil om jag kör på 95 oktan och 0,9 på V-Power som ju ligger runt 100 oktan om jag fattat rätt, den här veckan så ligger jag på 0,87/mil
Det som är en mycket positiv sak är att min bil numer inte har några somhelst svårigheter med att ligga i 50 på 5-an som den aldrig har gillat tidigare utan gärna hackat lite eller inte gått riktigt rent där"
Tack, vetten att du ville och vågade testa...

0,87/mil är alltså både bättre än V-power och halva kostnaden.
Att Netw. marketing är tveksam som metod, (tack Orsson Gtbrg)
borde inte hindra BRA fungerande nya produkter att bli kända!
Trevlig Midsommar Alla!
Mvh /B