- tor 27 okt 2016, 10:37
Har haft min T5:a i 3 veckor nu och är egentligen hur nöjd som helst. Riktigt grym bil på alla sätt. Motorn är verkligen en riktigt pärla, riktigt tyst och jämn gång men samtidigt bra vrid och kräm på toppen. Har dock snittat över 1l/mil första 100 milen men har nästan bara kört korta sträckor och inte direkt ecodriveat. Körde blandade vägar + stad tot 14 mil igår och landade på 0,75.
Uteseendemässigt så är det ju lätt den snyggaste kombin just nu, till och med Audi RS6 får se sig slagen
Den sticker verkligen ut och folk kommer fram och berömmer titt som tätt. 21", stylekit, tonade rutor, amberskinn, osmium och momentumsvart grill är perfekt.
Komfortmässigt har jag inget att klaga på trots 21", stör mig inte på ljudet även vid högre farter. Stolarna är riktigt sköna och standardskinnet tycker jag känns riktigt fint och minde känsligt ä nappa. Har en XC90 R-design nu som gått 900 mil och nappaskinnet i den är ingen rolig historia.
Angående standardljudet så är det enligt mig fullt tillräckligt. Mycket bättre än standard i Audi A6. Hade jag vetat att det fanns en sub att välja till hade jag kanske gjort det, absolut inget måste dock.
Tyvärr har jag haft lite kvalitetsproblem med min kärra som jag skrivit om i "kvalitetsbrister V90" tråden. Det är pga av detta jag kör en XC90 just nu. Höger bakdörr har justerats och nu är den inne för fix av:
- All el i höger framdörr är död, lås, ytterbelysning, backspegel, elhiss
- Justera höger framdörr då den inte sluter tätt i överkant
- Knapp för färddatorn i ratten funkar ej
- Den svarta triangulära kåpan bakom backspegeln har lossnat i överkant
Hoppas att dom löser allt snabbt och smidigt. Just nu är väl inte intrycket 100% premium men jag hoppas att det kommer att bli det efter fix. Har ju en XC90 som gisslan annars.
Btw så skulle jag inte byta bort V90:n mot XC90 för allt smör i Småland.. Blev faktiskt lite besviken. Känns som att köra en buss och dörrklonket är ju i klass med en gammal V50..
Uteseendemässigt så är det ju lätt den snyggaste kombin just nu, till och med Audi RS6 får se sig slagen

Komfortmässigt har jag inget att klaga på trots 21", stör mig inte på ljudet även vid högre farter. Stolarna är riktigt sköna och standardskinnet tycker jag känns riktigt fint och minde känsligt ä nappa. Har en XC90 R-design nu som gått 900 mil och nappaskinnet i den är ingen rolig historia.
Angående standardljudet så är det enligt mig fullt tillräckligt. Mycket bättre än standard i Audi A6. Hade jag vetat att det fanns en sub att välja till hade jag kanske gjort det, absolut inget måste dock.
Tyvärr har jag haft lite kvalitetsproblem med min kärra som jag skrivit om i "kvalitetsbrister V90" tråden. Det är pga av detta jag kör en XC90 just nu. Höger bakdörr har justerats och nu är den inne för fix av:
- All el i höger framdörr är död, lås, ytterbelysning, backspegel, elhiss
- Justera höger framdörr då den inte sluter tätt i överkant
- Knapp för färddatorn i ratten funkar ej
- Den svarta triangulära kåpan bakom backspegeln har lossnat i överkant
Hoppas att dom löser allt snabbt och smidigt. Just nu är väl inte intrycket 100% premium men jag hoppas att det kommer att bli det efter fix. Har ju en XC90 som gisslan annars.
Btw så skulle jag inte byta bort V90:n mot XC90 för allt smör i Småland.. Blev faktiskt lite besviken. Känns som att köra en buss och dörrklonket är ju i klass med en gammal V50..
Kör:
- Volvo XC90 D5 R-design -18
Kört:
- Volvo V90 T5 -17
- Audi A6 Avant 2.0 TDI -13
- Volvo V70 T5 -07
- BMW M3 -04
- BMW 330 ci -01
- BMW M3 -96
- BMW 325 - 94
- Volvo XC90 D5 R-design -18
Kört: