Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fast detta var en gnälltråd redan från starten så i detta fall måste det få vara ok?

Om jag får bidra med lite gnäll själv gillar jag inte V90 då den försöker se ut så här:

Bild
Bild

men motorn kommer från en sån här:

Bild

;-)
Lövet skrev:Tror det är ganska många som förväxlar "jag har inte råd" med "jag vill inte ha bilen" ;-)
så länge man inte är ekonomisk oberoende måste man väga nytta mot kostnad...
Lövet skrev:Fast detta var en gnälltråd redan från starten så i detta fall måste det få vara ok?

Om jag får bidra med lite gnäll själv gillar jag inte V90 då den försöker se ut så här:

Bild
Bild

Bild

;-)
..och du är helt säker på att det där inte är en fyrcylindrig CLS 220 CDI med 170 mustanger under huven...?
Just den var en 350CDI men jag förstår vad du menar och det rullar säkert en del 220CDI också. MEN, CLS finns med ordentliga motorer, det gör inte V90. (Nej jag räknar inte ha elhybrid med fyra. Den kvalificerar inte).
Vojje skrev:
Lövet skrev:Tror det är ganska många som förväxlar "jag har inte råd" med "jag vill inte ha bilen" ;-)
så länge man inte är ekonomisk oberoende måste man väga nytta mot kostnad...

Är inte ekonmiskt oberoende, men ser bilen som mer än ett simpelt transportmedel, för där passar kommunala färdmedel bättre, men håller med att man måste prioritera bilen högre i månadsbudgeten idag om man vill ha en Volvo, speciellt om du vill ha utrustning och mer än en D3.....
Hur man kan köpa en helt ny Kia övergår mitt förstånd, åker bättre i 850 från -92. Åker fan bättre i 740 från -84 också. :D Fattigmansasiater som Kia, Hyundai, och Toyota m.m. är inget man åker speciellt skönt i överhuvudtaget. Träbänkar.

Däremot vet jag inte heller om en V90 är värd sina pengar i komfort, jag måste ju jämföra med min 855 som man åker ohyggligt bra i för att vara så gammal. 700 tusen spänn extra för V90is komfort? Nja tack, det får vara.

Nu kanske man inte köper V90 bara för det komfortmässiga dock. :wink: Säkerheten och all teknik är ju självklart lite roligare än i 800-serien. :P

Men jag har iaf två saker som är bättre och det är en legendarisk motor med ljud som ingen modern bil kan mäta sig med och ett riktigt lastutrymme. vol:-)
Lövet skrev:Fast detta var en gnälltråd redan från starten så i detta fall måste det få vara ok?

Bild
Bild

Bild

;-)
Mercan är fruktansvärt ful. Jag är en av dom som aldrig skulle köpa en Merca.
Jag tycker egentligen Volvo tar för lite betalt för sina modeller.
Jag blir bara mer och mer förtjust i D5:an ju mer jag kör. Är snart uppe i 300 mil. Den är helt överlägsen min gamla motor i BMW 520d på 184 hk. Tyst och gör inte mycket väsen av sig. Kraften finns där från start tack vare Power Pulse. Den lirar fint med växellådan som man inte ens behöver tänka på. Den har faktiskt en karaktär som ibland påminner om en sexa.
Gorban skrev:Jag blir bara mer och mer förtjust i D5:an ju mer jag kör. Är snart uppe i 300 mil. Den är helt överlägsen min gamla motor i BMW 520d på 184 hk. Tyst och gör inte mycket väsen av sig. Kraften finns där från start tack vare Power Pulse. Den lirar fint med växellådan som man inte ens behöver tänka på. Den har faktiskt en karaktär som ibland påminner om en sexa.
Fantastisk säkert, förutom miljöaspekten som inte många pratar om här. För mig är det nog, vad gör jag med alla de hästkrafterna? Det känns lite som man eldar åt kråkorna och räcker verkligen inte en D4? Vill inte vara miljökämpe här men jag ser att de flesta antagligen har beställt T5 eller D5. Visst är en stor motor kul men det går ju inte använda fullt ut ändå. Inte i Sverige i alla fall.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Motorvärmare 850

Kontaktvärmaren (som du byter på 5 min)[…]

Prestige Performance

med andra ord kan man säga att Prestige perfo[…]

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]