Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Den grå är en special matt Osmium. Antingen lackad eller folierad, jag såg inga kanter från folie, men jag vet inte hur det görs heller.
Var samma på S60 CC de hade.

V90 CC tycker jag är den enda av S/V90 som kan bära vit färg. Gillade bilden från Öresundsbron vid lanseringen.
Bild
av Trocklepna
Smaken är ju som baken och jag tror cc´n kommer se fet ut i vilken färg man än väljer. Ljus framhäver ju plasten och den "ruffa" looken bättre. (själv kör jag idag en vit xc70). Men gällande V90 så är det en annan femma tycker jag - Personlig reflektion: Jag såg en ljus och en mörk v90 bredvid varandra hos handlaren och jag tycker att den ser bättre ut i mörk färg. Ljus "flyter ut" på något sätt. Själv har jag bytt ett par gånger på min beställda bil. Från Savile (aningen för mörk) till silver electric (blev för ljus) för att slutligen landa på osmium grå. Av den enkla anledningen att den använder dom i reklamfilmen och den bilen ser riktigt snygg ut, imho.

Sen kanske man hinner ändra sig ett par gånger till under de fyra(!) månader som är kvar till leverans :)

Det är nog bara att ta den färg man gillar, ingen lär öka eller sänka andrahandsvärdet nämnvärt skulle jag tro.
av JohanGBG
Jag är väl lite partisk, eftersom jag alltid har gillat mörka färger, men jag tycker att V90 övelag gör sig väldigt bra i mörka färger. För min del så blev det Onyx Black efter velande fram och tillbaka mellan den och Magic Blue.

Jag tycker personligen att både V90 och V90CC ser lite maffigare ut i mörka färger!
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag är inne på Osmium grå just nu. Övertyga mig gärna om annat.

Skickat från min iPad med Tapatalk
av Oldman99
Jag har aldrig gillat dom svarta plastdetaljerna på biltypen därför jag blev väldigt glad när jag såg att det går att få V90 CC nerlackad. Mörkt är snyggt men på en lagom ljus färg syns smutsen inte lika bra. Vet med mig att jag är rätt dålig på att tvätta bilen när nyhetens behag lagt sig. Därför beställde jag en nerlackad Luminous Sand Metallic.
av Daniel23
Jag har också grym besultsångest angående färgvalet, har en solidsvart CC beställd med 19" Mattsvart som är standard i Pro paketet. Velar fram och tillbaka hela tiden, ljus lack gör ju som ni säger att den blir lite ruffigare med CC attributen mer framträdande men kanske "maffigare" i mörk? Känns ändå som det saknas några alternativ tycker jag, i stort rätt tråkiga färger, som sagt tidigare, Flamenco Red hade varit en hit :D
Användarvisningsbild
av bjornw
Den är helt klart grym i helsvart.

På ljusa färger syns inte repor lika bra, därför är de lite lättare att sköta över tid.

Tycker att det är nödvändigt med tonade rutor på ljusa CC för att de inte ska de för tunga ut i nederkant, om de inte är nerlackade förstås.
av barum
Har beställt i Mussle Blue färg då jag gillar att plastdetaljerna kommer fram men har inte bestämt mig om jag ska byta till Maple Brown istället.
Funderar också på att foliera bilen i en matt färg för att få den lite "råare".
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&a[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Ny Kartuppdatering

Det är nu en vecka som jag försöker[…]