Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

taxi skrev:Enda risken med en bussning som ligger lite fel i sidled är att momentarmen riskerar kontakt med motordelen av fästet, och då får du ett häftigt motorljud. Kan lösas med ett par brickor.
Kanon, tack! Tror jag borde kunna trycka till det sista på plats, ska kolla på det. Annars blir det brickmodellen. :-)-)
Lucif3r skrev:
Hilmer skrev:Så hur illa ska man egentligen köra för att köra slut på bussningen på 10mil!??

"Inte som en gammal gubbe i keps" :mrgreen:
Jag må se ut som en gubbe med keps i vissa ögon, men låt inte skenet bedra... ;)
Bara tycker det är lite konstigt ifall eftermarknadsdelar inte skulle hålla bättre än så när original bevisligen håller 30k.
Vissa tillverkare av reservdelar har extremt dåliga gummiblandningar som slits ut väldigt snabbt. Köpte t.ex. länkarmar där damasken till spindelleden sprack sönder totalt på ett halvår. Bytte dock mitt övre motorfäste för 8 år / 14000 mil sedan och det har väl lite små sprickor men inget som påverkar funktionen än.
Hilmer skrev:
Lucif3r skrev:
Hilmer skrev:Så hur illa ska man egentligen köra för att köra slut på bussningen på 10mil!??

"Inte som en gammal gubbe i keps" :mrgreen:
Jag må se ut som en gubbe med keps i vissa ögon, men låt inte skenet bedra... ;)
Bara tycker det är lite konstigt ifall eftermarknadsdelar inte skulle hålla bättre än så när original bevisligen håller 30k.
Min original höll i 29500 innan jag valde att byta ut den nu i somras, den var inte helt av men det var stora sprickor och motorn börja gunga lite för mycket där på slutet för att det skulle kännas bra.. Sjukt att den kan hålla så länge, Kina-pirat håller nog dock inte lika länge skulle jag tro.
Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]

Felkod B5

Försökte gå in på länk[…]