Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agw
Hej alla, jag har en svart V70 -05 utan rails. För några veckor sedan blev jag av med både höger och vänster täcklist, den listen som går från motorhuven och över hela taket, när den stod i ett publikt garage över natten. Har försökt via Bilia att beställa nya men de verkar ha utgått ur Volvos reservdelslista och går inte att beställa. Försäkringsbolaget skakar bara på axlarna och tycker att jag ska montera rails på bilen.
Har försökt söka själv efter nya/beg lister men utan lycka. Någon som har artikelnr eller andra tips på hur jag kan lösa problemet.

MVH

/AGW
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Hej.
Alltid trist att bli av med sina grejer :(
Tycker det verkar konstigt att de utgått "redan". På volvopartswebstore kan man i alla fall söka sig fram till V70, 2005, /---/ Bode and interior, exterior trim.. och där hitta artikelnummer för taklisterna, men de är olika nummer beroende på färgkod tydligen och där kostar de en hel del.
Mitt tips är att bråka vidare med försäkringsbolaget och absolut inte nöja mig med rails om det inte fanns där innan.
Ett andra tips är att besöka något skrot med självplock (typ returbilen), ta ett par lister och kolla samtidigt ifall du behöver några monteringsclips som försvann i samband med stölden och lämna dem sedan på lack.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Går nog att hitta rätt lätt utomlands där de flesta inte verkar ha fails på sina volvos, problemet är att de inte är jättepigga på att skicka de då de kan sönder under transport.

Tjuven lär ju behöva nya fästen och de finns ju på din Volvo ÅF, är du lite tight med dem kan du kanske be dom ta och ringa dig om någon kommer in, de lär ju inte sälja många av dessa varje år

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]