Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Jo så kan man såklart göra, man vill dock minimera arbetet. Bilskroten jag var i kontakt med hade inga sidospeglar med rätt antal kablar, de flesta verkar vara 9 kablar istället för 7 som på min.

Har hittat en som har 7 på annan skrot med rätt färg, lite skavd kåpa men för 1000 kr får man väl räkna med det.

https://www.bildelsbasen.se/?index=defa ... d=32950644
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Hej!
Först och främst kan jag säga att du är inte den första, jag har nämligen gjort exakt samma sak :D
Och då jag tyckte att 1500 kr (som det handlade om då) på skrotarna för en sidospegel till något som är bland landets vanligaste bil (för du kan ju ta en från V70N också så länge den inte är faceliftad) var för mycket så sökte jag på blocket. 1500 kr blev då till 500 kr fast då flyttade jag över min färgkåpa för den hade klarat sig hyfsat bra.

För övrigt så har den spegeln jag köpte också fler kablar än den innan. Min bil har bara uppvärmda och el-justerbara sidospeglar (ej el-infällbara), medan den som jag köpte har en lampa under sig som antagligen lyser mot marken. Det gick alldeles utmärkt att montera denna och uppvärmningen och justeringen fungerar som vanligt. Det kabelstycket som tillhör lampan eller ev. andra funktioner ligger "fri" bakom dörrpanelen :)
Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]

Kolla att luftförvärmningsspjälle[…]

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]