Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
White skrev:Efter som din pappa är så duktig på bilar förstår jag inte varför du inte ställer alla dessa frågor till honom i stället?
För att han låg och sov inatt och för att Google uppenbarligen inte visste. Därav att jag frågade här.
Användarvisningsbild
av taxi
Lång projekttråd detta, orkar inte läsa 97 sidor. Nån som orkar sammanfatta problem och åtgärder i kronologisk ordning?
Användarvisningsbild
av White
taxi skrev:Lång projekttråd detta, orkar inte läsa 97 sidor. Nån som orkar sammanfatta problem och åtgärder i kronologisk ordning?
Sammanfattning:

Bilen går dåligt och underhållet är gravt eftersatt. TS får det ena goda rådet efter det andra gällande bilen men vägrar följa dom, vilket
fått till följd att bilen går ännu sämre. Bilen rasslar och för liv och går max i 70-80km/h.

Detta dravlet har lyckats fylla snart ofattbara 100 sidor.
av Schmoyoho
White skrev:Detta dravlet har lyckats fylla snart ofattbara 100 sidor.
Don't feed the troll, ge inte henne vatten på sin kvarn osv. Öppnar bara tråden i hopp om någon "spännande" utveckling i form av totalt driftstopp, explosioner eller något sånt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
taxi skrev::D Låter onekligen osannolikt, tack för sammanfattningen!

Första 40 sidorna - försöka få ärthjärnorna att sluta använda bilen och byta kamremmen som skulle bytts för 6 år sedan(!!)
Nästa 20 sidor - bilen börjar gå sämre och sämre och föra oväsen för sig, fortfarande ingen kamrem bytt, TS envisas om att inget är fel. folk(spec jag) börjar tröttna ur rejält.
Nästa 10 sidor - bilen ska "snart" få remmen bytt, bilen används fortfarande flitigt med missljud. TS envisas att det inte är något fel på den.
Nästa 10 sidor - remmen bytt(troligen tattar-bytt), bilen går fortfarande skit och har ännu mer missljud för sig. TS envisas med att inget är fel på bilen då den är 20år gammal(...). TS envisas även med att tro att bilen, i dess nuvarande skick, är värd 10000kr (.....), när den i verkligheten inte ens är värd 1000.
Sista sidorna - Förklaringar varför bilen går skit och att det är deras eget fel, TS envisas med att det inte finns något fel på bilen, och att den bara toppar mindre än vad en frisk 850 gör på 2an är helt normalt då den är 20år gammal, och att den fortfarande är värd 10000kr(..................).

So there you have it...
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 159
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]