Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av majzoo
Känns som att prestandan borde vara som i en xc60d4 awd. Och de tycker jag inte att man borde lida så mkt av.
Xc60 tar väl strax under 10 till 100 och v90 har 10.5 i uppgivna siffror enl volvocars.se
Användarvisningsbild
av eperste
micke1967 skrev:Hejsan
Har någon provkört v90 med D3 AWD?
Och om så..känns den undermotoriserad dvs slö?? eller ganska ok??
Och hur är den att köra?
Börjar tillverkas V46, Har själv beställt en.
Användarvisningsbild
av Thoman
micke1967 skrev:Hejsan
Har någon provkört v90 med D3 AWD?
Och om så..känns den undermotoriserad dvs slö?? eller ganska ok??
Och hur är den att köra?
Jag provkörde en XC60 med samma motor och upplevde inte den som slö, klart godkänd. D4 är naturligtvis vassare men vid normalkörning räcker den nog till. Men tiden får utvisa, får min D3awd vecka 6. Tror jag valt rätt
Jag får min D3 AWD levererad v.3. Känns som jag väntat läääänge nu. Beställde innan midsommar.
Som jag har förstått det så ska det vara samma motor som i D4 med dubbla turbo vilket medför möjligheten att skrämma ut en bit över 200hk om den känns trött.
av Mike68
Tittar man på utländska broschyrer så ser det absolut ut som D3 AWD motorn har mer gemensamt med D4 än D3 så något skiljer definitivt. Helt olika vridmomentuppgifter och varvtalsspann.
av mrnil
LumberJack skrev:Jag får min D3 AWD levererad v.3. Känns som jag väntat läääänge nu. Beställde innan midsommar.
Som jag har förstått det så ska det vara samma motor som i D4 med dubbla turbo vilket medför möjligheten att skrämma ut en bit över 200hk om den känns trött.
D3 är enkelturbo, D4 & D5 dubbelturbo
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Ja visst fungerar det. Tänk bara på att[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic