Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
740:n har blivit en försökskanin när jag ska testa nya produkter, tycker det är skoj att bilda sig sin egna uppfattning av produkterna som andra lovordar eller förkastar.

Skulle aldrig drömma om att ta det på min 240, tycker i så fall att ett riktigt waxschampo är bättre spenderade pengar än wax it wet om man ska underhålla lacksyddet på sin bil.

Jag tror nog att jag håller mig till "riktiga" lackskydd än tar på det på min bil i fortsättningen iallafall.
av Lindfalas
Addict skrev: Som vanligt blir jag totalt missförstådd.

Jag vaxar inte bilen dom gångerna jag fusktvättar. Jag fusktvättar för att det är totalt onödigt att svampa en dammig bil. Mycket svampande sliter ju på vaxet.

Jag lämnar in bilen på polering och vaxning varje vår när snön försvunnit. Sedan underhåller jag det hela året med wax it wet.
En vaxning per år och sedan 100 tvättar klarar inte av att hålla lacken i bra skick!
Förklarar saken..
Ett vanligt vax håller ej 1 år.
Du skulle behöva vaxa den 2 gånger per år.. typ på våren och sen hösten.
Då har du skydd året om.
Waxnwet är inte speciellt mycket bättre än ett vax schampoo.
Det är inte svampandet som sliter på vaxet.
Det är de medel du måste använda för att hålla ren bilen.

Greetz
av Lindfalas
Fluffen skrev:740:n har blivit en försökskanin när jag ska testa nya produkter, tycker det är skoj att bilda sig sin egna uppfattning av produkterna som andra lovordar eller förkastar.

Skulle aldrig drömma om att ta det på min 240, tycker i så fall att ett riktigt waxschampo är bättre spenderade pengar än wax it wet om man ska underhålla lacksyddet på sin bil.

Jag tror nog att jag håller mig till "riktiga" lackskydd än tar på det på min bil i fortsättningen iallafall.
Jo det är bra om man bildar sig en egen uppfatttning.
Dock finns det så mykcet skit produkter... speciellt för konsumentbruk.
De mesta funkar inte.
Finns de som tar bort vaxet du har och ersätter det med det sämre.
waxnwet är en löjligt dyr produkt.. man kan köpa en svamp med vax i och få det lika bra. jeje

Greetz
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jo, mycket skit finns det. :D
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Autoglym har kommit ut med ett vax man lägger på blöt bil nu, Aqua wax. Fungerar kanon på en bil som bara behöver vax.
Håller bra och lättjobbat.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Volvobruden84 skrev:Autoglym har kommit ut med ett vax man lägger på blöt bil nu, Aqua wax. Fungerar kanon på en bil som bara behöver vax.
Jag är väldigt tveksam till wax it wet o liknande wax numera. Enda anledningen till att jag pröva det var att jag fick en flaska.
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Fluffen skrev:
Volvobruden84 skrev:Autoglym har kommit ut med ett vax man lägger på blöt bil nu, Aqua wax. Fungerar kanon på en bil som bara behöver vax.
Jag är väldigt tveksam till wax it wet o liknande wax numera. Enda anledningen till att jag pröva det var att jag fick en flaska.
Jo jag var också tveksam till detta men efter att provat på flertal bilar så har jag insett att det verkligen fungerar.
av Lindfalas
Viss effekt kan det ha, men har du en bra vaxad eller lackskydd har det ingen effekt..

Greetz
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Lindfalas skrev:Viss effekt kan det ha, men har du en bra vaxad eller lackskydd har det ingen effekt..

Greetz
Inte lägger man aqua wav på en nyvaxad/lackskyddad bil, men likväl har det fortfarande effekt trots det.
av Lindfalas
Volvobruden84 skrev:
Lindfalas skrev:Viss effekt kan det ha, men har du en bra vaxad eller lackskydd har det ingen effekt..

Greetz
Inte lägger man aqua wav på en nyvaxad/lackskyddad bil, men likväl har det fortfarande effekt trots det.
Sant, men den är negativ.
Visst kan den ibland bli blankare, nackdelen är att man förstör det vax/lackskydd som ligger i grunden. Då får något "vax" på den som ofta binder skiten mera än orginal skyddet..
Så varför bidra till att lacken tar emot mera skit???

Greetz
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]