Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Malmstroem skrev:Nu får vi hoppas att Volvo klarar av att byta modellserie tillräckligt ofta för att inte behöva ge gigantiska rabatter i framtiden.
Det beror väl om man vill vara kvar i Sverige eller ej. Den absoluta majoriteten av dessa säljs i Sverige som tjänstebilar. Lyckas man konstant hålla upp priset så att man ligger över den normala budgeten så få man väl satsa på att sälja utomlands istället.

På vår lilla tjänstebilsparkering utanför kontoret var det fram till årsskiftet i princip 100% volvo V70/XC70, nu är det faktiskt 0% Volvo. Det är en massa hybrider, diverse Fordar, CX5, Outlander, BMW 5a och annat som huserar där. (men inte en enda Passat heller)

Det ska bli intressant om det bara beror på den kassa hanteringen av övergången från 70 till 90 serien och man inte kunnat leverera, eller om det är en trend.
Första året försöker man mjölka ut egenföretagare med generösa tjänstebilsvillkor samt förmögna privatpersoner som vill vara först med den "nya volvon". Vänta lite bara, rabatterna börjar år 2-3...
Volvo har som jag förstått det problem med att hålla uppe produktionen för att täcka försäljningen. Då verkar det inte som en bra ide att sänka priset...

Jag tror också att det kommer att komma mer attraktiva erbjudanden i framtiden. När produktionen kommer igång, och försäljningen går ner så är det nog läge för lite kampanjer.

Jag har flera kollegor som beställt V90. Tidigare år så var Volvo rätt ovanlig hos oss (BMW var i särklass vanligast) så där måste jag säga att Volvo lyckats bra.
av dfa
VolvoB20 skrev:Men hallå. Volvo gör något som är en tuff utmaning. Man flyttar från ett kundsegment till ett annat. Man lämnar gamla spåret med tråkiga/praktiska/säkra/funktionella/hållbara mellanklassbilar med rätt moderat grundprissättning och relativt billiga optioner.
Precis så är det, man kan inte tävla med KIA när det gäller pris i så man måste på riktigt bli ett premium märke för att kunna hålla uppe ( och ev öka) priserna.

Grannens KIA cee´d har ett läskigt våtdräktsliknande mesh-tyg som klädsel på stolarna. Glad att Volvo valde en annan strategi.
För er som tycker att V90 är för dyr. Betänk då att vi får en rejäl rabatt jämfört med vad Volvo tar ut nere i Europa eller USA.
Gorban skrev:För er som tycker att V90 är för dyr. Betänk då att vi får en rejäl rabatt jämfört med vad Volvo tar ut nere i Europa eller USA.
Undrar vad den maxutrtustade V90 som stod hos min handlare för knappt 700.000 skulle kosta i Finland/Norge/Danmark, 1.5 - 2.0 mille eller ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]